نسخه چاپی

ترامپ: "ترزا می‌" را خیلی دوست دارم!

رئیس‌جمهور آمریكا پس از اعلام استعفای ترزا می‌ ضمن ستایش وی، از علاقه وافر خود به نخست‌وزیر انگلیس خبر داد.

به گزارش نما، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه)در گفتگو با خبرنگاران در داخل کاخ سفید اعلام کرد: من واقعا برای ترزا متأسفم. من او را خیلی دوست دارم. او زن خوبی است. او خیلی زحمت کشید و زنی قوی است. او تصمیم داشت کاری انجام دهد که بعضی افراد از این کار او متعجب شدند و برخی دیگر متعجب نشدند. این برای منفعت کشورش بود. اما من او را خیلی دوست دارم و تا دو هفته دیگر او را می بینم.

شایان ذکر است، ترزا می‌ روز گذشته (جمعه) با چشمانی اشک بار استعفای خود را اعلام کرد؛ اما گفت تا زمان انتخاب یک جانشین در این سمت باقی خواهد ماند. وی از ریاست حزب محافظه کار انگلیس هم کناره گیری کرد؛ اما قرار است تا هفتم ژوئن همچنان در این سمت باقی بماند. ترزا می‌ پس از اعلام استعفای خود گفت: هر کاری که می‌توانستم برای تحقق دموکراسی و دستیابی به توافق برکسیت (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) انجام دادم.

ترامپ قرار است از سوم تا پنجم ماه ژوئن به انگلیس سفر کند و در این سفر هم با ترزا می‌ ملاقاتی داشته باشد. ترامپ و می‌ سال گذشته میلادی هم در انگلیس با یکدیگر ملاقات کرده بودند. رئیس جمهور آمریکا حتی پیشتر از توافق برکسیت ترزا می‌ انتقاد کرده و گفته بود: اگر من بودم این کار را به شکلی متفاوت انجام می‌دادم. در واقع من به «ترزا می» گفتم که چگونه این کار را انجام دهد؛ اما او به حرف من گوش نکرد.

نخست وزیر انگلیس در هفته‌های اخیر تحت فشار‌های فراوانی از سوی اعضای ناراضی این حزب قرار گرفته است؛ افرادی که معتقدند او نتوانسته است این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند. تاکنون آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و کمیسیون اروپا به خبر استعفای نخست وزیر انگلیس از سمت خود واکنش‌ نشان داده‌اند.

۱۳۹۸/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...