نسخه چاپی

درسی از امام علی(ع) برای امروز

عکس خبري -درسي از امام علي(ع) براي امروز

امشب دومین شب قدر مصادف با شب شهادت مظلومانه مولی‌الموحدین امیرمؤمنان علی(ع) است؛ شهادتی كه با بیرون آمدن شمشیر كین از نیام تحجر و تزویر و شكافتن فرق اسطوره عدالت و جوانمردی و الگوی صبر و ایستادگی در تاریخ ثبت شد.



امشب دومین شب قدر مصادف با شب شهادت مظلومانه مولی‌الموحدین امیرمؤمنان علی(ع) است؛ شهادتی که با بیرون آمدن شمشیر کین از نیام تحجر و تزویر و شکافتن فرق اسطوره عدالت و جوانمردی و الگوی صبر و ایستادگی در تاریخ ثبت شد.
اولیای الهی هر یک به فضیلتی شناخته می‌شدند و در میان قوم و امت خود به آن شهره بودند؛ اما امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر خاتم و اولین امام شیعیان مانند وجود مبارک پیامبراعظم(ص) مجمع فضایل اخلاقی و انسانی بود که سخن گفتن درباره هر یک از جنبه‌های شخصیتی آن امام همام نیازمند فرصت و مجال و البته قلم و زبانی است که بتواند معارف امیرمؤمنان را تبیین کند.
اما در این میان اشاره‌ به یکی از ویژگی‌های شخصیتی امام علی(ع) که نیاز امروز جامعه ما و پیروان و شیعیان آن‌ حضرت است، خالی از لطف نیست. همانطور که گفته شد، یکی از ویژگی‌های آن حضرت «صبر» است که یکی از ارکان مهم ایمان به شمار می‌آید و بر اساس تعالیم دینی ما به واسطه آن می‌توان بر مشکلات و شداید غلبه کرد. صبر معیار و محک مناسبی برای ایمان و اعتقاد و باور قلبی انسان‌هاست. مولای متقیان حضرت علی(ع) موقعيت صبر را در برابر ايمان، همانند موقعيت ‏سر نسبت ‏به بدن مي‏دانند و در قرآن مجيد نيز به کمتر موضوعي مانند صبر تأکيد شده است.
در لابه‌لای توصیه‌ها و سفارش‌های حضرت امیرالمؤمنین(ع) به افراد جامعه به ویژه نسل جوان همواره صبر، تحمل و شکیبایی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ البته صبر در عین برنامه‌ریزی و آینده‌نگری که لازمه تقویت استقامت و پایداری برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های فردی و اجتماعی است و اگر به این مهم بی‌توجهی شود، تحقق اهداف با مشکل مواجه خواهد شد.
توجه به این موضوع مهم در وضعیت کنونی که ملت بزرگ ایران در مسیر حرکت تاریخی خود، در حال عبور از مرحله‌ای حساس و پیچیده است، بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. واقعیت موجود صحنه این است که دشمن شکست‌خورده در همه عرصه‌ها با همه توان به رویارویی اقتصادی با ملت ایران برخاسته است. در چنین شرایطی باید مردم و مسئولان دوشادوش هم، با تجربه گرانسنگ 40 سال گذشته، آخرین حربه دشمن را نیز بی‌اثر کنند. در این میان بصیرت و آگاهی از واقعیت‌های صحنه و متعاقب آن صبر انقلابی و مقاومت خستگی‌ناپذیر کارگر خواهد افتاد و این پیچ تاریخی را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

۱۳۹۸/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...