نسخه چاپی

بحران خاموش میان ریاض و رباط

رسانه‌های مغربی اعلام كردند كه پادشاه این كشور در گردهمایی، كه اواخر ماه جاری به دعوت پادشاه سعودی در مكه برگزار خواهد شد، مشاركت نمی‌كند.

به گزارش نما، پایگاه خبری «هسبریس» افزود، شاهزاده «مولای رشید» برادر محمد ششم، نمایندگی مغرب را در سی و یکمین نشست اتحادیه عرب برعهده خواهد گرفت. «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی خواستار برگزاری این نشست شده است.

منابع هسبریس خاطرنشان کردند، مغرب دعوت پادشاه سعودی برای حضور در نشست فوق‌العاده عربی را پذیرفته است و جزو آن دسته کشورهای عربی بود که بدون در نظر گرفتن برخی اختلافات زودگذر میان رباط و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، با چنین نشستی موافقت کرده است.

مغرب همچنین با مشارکت در نشست سازمان همکاری اسلامی، که روز جمعه آینده، 31 ماه مه (10 خرداد) به ریاست ملک سلمان در عربستان برگزار می‌شود، موافقت کرده است.

به گفته منابع مذکور، چهارهمین دور از نشست‌های سازمان همکاری اسلامی در شرایطی برگزار می‌شود که برخی کشورهای اسلامی عضو سازمان با مداخلات خارجی در امور داخلی‌شان، عملیات تروریستی و چالش درباره طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» مواجه هستند.

پادشاه سعودی در 18 ماه مه خواستار برگزاری دو نشست فوق‌العاده در شهر مکه برای بحث درباره پیامدهای حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نفتی عربستان و حملاتی به چهار نفتکش در نزدیکی بندر «الفجیره» در دریای عمان، شد.

هسبریس دلیل غیبت محمد ششم از نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را اعلام نکرده است ولی این تحول در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌های رسانه‌ای از «بحران خاموش» میان مغرب و عربستان سعودی به دلیل اختلافات دوجانبه حکایت دارد.

۱۳۹۸/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...