نسخه چاپی

كشور اروپایی به دنبال توسعه روابط با ایران

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی كشورمان و هیات پارلمانی همراه در ادامه دیدارهای خود در نروژ با خانم «اوا كریستین هانسن» نایب رئیس اول پارلمان نروژ دیدار و گفت وگو كردند.

به گزارش نما، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان و هیات پارلمانی همراه در ادامه دیدارهای خود در نروژ با خانم «اوا کریستین هانسن» نایب رئیس اول پارلمان نروژ دیدار و گفت وگو کردند.

اخبار سیاسی- خانم کریستین هانسن در این دیدار با اشاره به اهمیتی که نروژ برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است، وضعیت خطیر تحولات در منطقه خاورمیانه را یادآور شد و ضمن استقبال از توسعه همکاری های پارلمانی بین دو کشور ابراز امیدواری کرد همه مسائل موجود در منطقه با اتکاء به دیپلماسی و از طریق گفت وگو حل و فصل شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان نیز در این دیدار ضمن تشریخ وظایف کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به عملیات روانی دشمنان جمهوری اسلامی ایران در منطقه علیه کشورمان اشاره کر و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ کامل آمادگی های خود در ارتباط با تحولات اخیر به مدیریت تنش در منطقه معتقد است و نقش نروژ در این ارتباط را برجسته می داند.

فلاحت پیشه ضمن ابراز آمادگی مجلس شورای اسلامی برای توسعه روابط پارلمانی با نروژ دعوت علی لاریجانی از همتای نروژی خود برای سفر به جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

هیات پارلمانی کشورمان در ادامه از جلسه علنی پارلمان نروژ که به ریاست خانم کریستین هانس اداره می شد بازدید کرد.

هیأت ایرانی پیش از این با وزیر خارجه نروژ و رئیس و اعضای کمیسیون ‌سیاست خارجی مجلس نروژ و هچنین ایرانیان مقیم این کشور دیدار کرده بودند.

۱۳۹۸/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...