نسخه چاپی

حمایت بیش از ۵۰ نماینده دموكرات از استیضاح ترامپ

نتایج نظرسنجی روزنامه نیویورك تایمز حاكی از حمایت بیش از ۵۰ نماینده دموكرات از طرح استیضاح رئیس‌جمهور آمریكا است.

به گزارش نما، نظرسنجی جدید نیویورک تایمز نشان داد بیش از ۵۰ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از طرحاستیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور حمایت می‌کنند و این تعداد ممکن است افزایش یابد.

اخبار بین الملل- روزنامه نیویورک تایمز در این نظرسنجی موضع همه نمایندگان مجلس آمریکا در خصوص پیگیری روند استیضاح ترامپ را مورد پرسش قرار داد. این نظرسنجی با نمایندگان دموکرات آغاز شد و با دریافت پاسخ از سوی نمایندگان نتایج آن بروزرسانی می‌شود. بسیاری از دموکرات‌های مجلس نمایندگان که در حال حاضر از روند استیضاح ترامپ حمایت نمی‌کنند، معتقدند تحقیقات درباره رئیس جمهور همچنان باید ادامه یابد. هر چند کاخ سفید در روند این تحقیقات مانع تراشی کرده است.

نکته جالب توجه حمایت جاستین اماش، نماینده جمهوری خواه ایالت میشیگان از روند استیضاح ترامپ است. براساس نتایج نظرسنجی نیویورک تایمز تا این لحظه ۵۶ نماینده هنوز درباره استیضاح ترامپ تصمیم نگرفته‌اند و ۱۲۵ نماینده نیز هنوز نظر خود را در این باره اعلام نکرده‌اند. به دنبال انتشار گزارش نهایی بازرس ویژه وزارت دادگستری موضوع استیضاح ترامپ از سوی دموکرات ها مطرح شده است.

شایان ذکر است، در گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآوری شده است که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» انجام دهد.

۱۳۹۸/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...