نسخه چاپی

لیبرمن به تمایل برای جانشینی نتانیاهو اعتراف كرد

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی ضمن ابراز تمایل برای نخست‎وزیری این رژیم، اولویت خود را تشكیل كابینه راست‎گرا و غیرارتدوكس عنوان كرد.

به گزارش نما، آویگدورلیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم، تمایل خود برای کسب عنوان نخست‎وزیری را انکار نکرد.

اخبار بین الملل- وی همچنین مدعی شد که همچنان طالب تشکیل یک کابینه راست‎گرا است.

علاوه بر این، لیبرمن که به دلیل عدم همراهی برای تشکیل کابینه ائتلافی، متهم به سوق دادن این رژیم به سمت برگزاری انتخابات مجدد است، می‎گوید با بنیامین نتانیاهو نخست‎وزیر فعلی خصومت شخصی ندارد.

وی در این باره گفت: قطعاً به دنبال کابینه‎ای راست‌گرا هستم و اهمیت نمی‎دهم رهبری آن با چه کسی باشد. اما اجازه نمی‎دهم ارتدوکس‎های افراطی (حریدی‌ها) روی کار بیایند.

حزب لیبرمن فقط ۵ کرسی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) داشت اما همان ۵ کرسی کافی بود تا نقشی تعیین‎کننده در تشکیل کابینه داشته باشد.

گفتنی است آنچه به عدم تفاهم نتانیاهو و لیبرمن منجر شد قانونی بود برای اجباری کردن خدمت وظیفه یهودیان ارتدوکس که به لحاظ مذهبی تندرو تلقی می‎شوند. لیبرمن که طرفدار اجباری شدن این مسئله بود حاضر نشد از مواضع خود کوتاه بیاید و در کابینه ائتلافی شرکت کند.


۱۳۹۸/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...