نسخه چاپی

تحقق ۹۵ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال‌های متوالی

تقوی نژاد گفت: در سال‌های گذشته ركورد تحقق بیش از ۹۵ درصد درآمد‌های مالیاتی زده شده است.

به گزارش نما، سید کامل تقوی نژاد، رئیس سابق سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: مهم‌ترین سیاست سازمان امور مالیاتی تقویت و افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به این نهاد است.

اخبار اقتصادی- وی افزود: قشر‌های مختلفی نظیر اصناف، تجارت و مشاغل زیر نظر این نهاد قرار گرفته‌اند و سعی شد تا ارتباط دوستانه‌ای با آنها برقرار کنیم. در سال‌های گذشته ۹۵ درصد درآمد‌های مالیاتی محقق شد که این امر به دلیل اعتماد مردم به سازمان امور مالیاتی است.

رئیس سابق سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دوران مدیریتش بیان کرد: ۷۷ ماده باید در این قانون توسط هیئت دولت اصلاح و مصوب می‌شد که خوشبختانه این موضوع تحقق یافت.

وی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در تمام کشور‌ها تنش‌های بسیار زیادی را به دنبال داشت که در کشور ما علی‌رغم برخی مقاومت‌ها این تنش‌ها به حداقل ممکن رسید. تفاهم با اصناف از جمله موارد دشواری بود که با تلاش سازمان امور مالیاتی رفع شد.

تقوی نژاد ادامه داد: مهم‌ترین بحث در سازمان امور مالیاتی، موضوع پایانه‌های فروش و صندوق‌های فروشگاهی است که باید با انعطاف با آن برخورد شود.

مطلب پیشنهادی
کیلویی 8 هزار تومان زیر قیمت بازار، برنج طارم هاشمی درجه یک!

کیلویی 8 هزار تومان زیر قیمت بازار، برنج طارم هاشمی درجه یک!

رئیس سابق سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امروز می‌توانم بگویم که طرح جامع مالیاتی علی رغم تمام سنگ اندازی‌ها به بار نشسته است و صددرصد اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود. در حال حاضر ۶ میلیون اظهارنامه در اختیار سازمان قرار دارد و ۹۷ درصد اظهارنامه‌ها در طرح سلیم مورد رسیدگی قرار گرفت. امروز ۳.۲ میلیارد رکورد اطلاعاتی از سازمان امور مالیاتی داریم.

تقوی‌نژاد تصریح کرد: هزاران مکاتبه و صدها جلسه در راستای اجرای ماده ۱۶۹ مکرر برگزار کردیم و نزدیک به ۹۰ درصد مسیر طی شد.

رئیس سابق سازمان امور مالیاتی کشور به فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان در ارتباط با فرار مالیاتی برگه تشخیص صادر شده است.

۱۳۹۸/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...