نسخه چاپی

تخلیه نیم میلیون نفر در جنوب چین در پی بارش باران‌های سیل آسا

در پی وقوع باران‌های سیل‌آسا در بخش‌هایی از جنوب شرقی چین بین از نیم میلیون نفر خانه‌های خود را ترك كردند.

به گزارش نما، آسا از روز پنجشنبه در بخش‌هایی از جنوب و شرق چین آغاز شده است. شرایط بد جوی و هشدار جاری شدن سیل در ۲۳ استان و منطقه در جنوب شرقی چین باعث شده است بیش از ۵۰۰ هزار نفر خانه‌های خود را ترک کنند. در برخی از شهر‌ها و روستا‌ها، نیرو‌های امداد با قایق در خیابان‌ها تردد می‌کنند تا سیل‌زدگان را نجات دهند.

اخبار بین الملل- بر این اساس، استان جیانگزی واقع در جنوب شرقی چین بیشتر از سایر مناطق تحت تبعات سیل قرار دارد. در پی بارش باران و جاری شدن سیل در این استان حدود ۴۵ هزار نفر از ساکنان این منطقه خانه‌های خود را رها و به مناطق امن فرار کردند.

آمار‌های اولیه نشان می‌دهد به دلیل بالا آمدن آب بیش از ۵۰ ساختمان به طور کامل تخریب شده و نزدیک به ۹۰ ساختمان به طور جدی آسیب دیده اند. همچنین در حال حاضر، حدود ۱۲۰۰ نفر نیز در سیل گیر افتاده و در انتظار امداد رسانی هستند.

به گفته مقامات چینی بارش باران و جاری شدن سیل خسارات گسترده‌ای به ساختمان ها، مسیر‌های ارتباطی، خطوط برق و آب و برخی از زیرساخت‌ها وارد کرده است. بیش از ۳۷ هزار هکتار از زمین‌های زراعی و محصولات باغات در مناطق سیل زده از بین رفته اند. همچنین هزینه ناشی از خسارات سیل ۶۷۰ میلیون یوآن [معادل ۹۷ میلیون دلار] اعلام شده است.

سازمان هواشناسی چین پیش بینی کرده است بارش باران‌های سیل آسا تا روز سه شنبه ادامه دارد.

۱۳۹۸/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...