نسخه چاپی

واكنش هاشمی به عدم برخورد جدی شهرداری با تخلفات شهرسازی

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینكه 70 هزار پرونده مرتبط با احكام كمیسیون ماده 100 در شهرداری تشكیل شده است،‌گفت: متأسفانه شهرداری با جدیت در این زمینه برخورد نمی‌كند.

به گزارش نما، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه امروز شورای شهر اظهار داشت: بحث اصلی امروز موضوع شهرسازی در پایتخت بود و از آنجایی که بخش مهمی از درآمد شهر توسط شهرسازی تأمین می‌شود این موضوع دارای حساسیت است.

وی افزود: قرار است لایحه جدیدی از جانب شهرداری به شورا ارائه شود تا تعدیل تعرفه‌های قبلی شهرسازی انجام گیرد.

*حساسیت اعضای شورای شهر به موضوع شهرسازی

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نقدها به حوزه شهرسازی امروز زیاد بود و آیا این نوعی استیضاح معاون شهرسازی به شمار می‌رود گفت:‌برداشت من این چنین نیست همه به این موضوع حساس هستند و از آنجایی که قبلا توصیه‌هایی شده دوستان بازخواست کردند که چرا نظرشان اجرا نشده است البته آقای گلپایگانی 7 ماه است که به معاونت آمده و امروز هم فرصت چندانی برای پاسخ نشد.

* آخرین وضعیت اساسنامه شورایاری‌ها

مطلب پیشنهادی
منابع مطالعاتی رتبه های زیر 100 کنکور چه هستند؟

منابع مطالعاتی رتبه های زیر 100 کنکور چه هستند؟

محسن هاشمی در ارتباط با موضوع شورایاری‌ها گفت:‌ قرار بود اساسنامه شواریاری‌ ها را 8 خرداد ارسال شود و از آنجایی که به تعطیلات خورده هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و اگر تا 24 خرداد پاسخی نگرفتیم به معنای قبول کردن اساسنامه توسط دوستان است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود رأی‌گیری شورایاری‌ها الکترونیکی است گفت: این موضوع یکی از مباحث مطروحه است البته باید اساسنامه نهایی تأیید شود و بعد نتیجه را اعلام کنیم.

وی در ادامه در مورد جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با شهردار تهران و مسئولان شهری گفت: شهر یکی از موضوعاتی مطرح شده مسئله برنج ارائه شده در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بود که صدا و سیما به قول سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران مسائلی را مطرح کرد که البته نمی‌دانم این موضوع چه ربطی به پلیس داشت.

* نتیجه بررسی از نوعی برنج ارائه شده در یک فروشگاه زنجیره‌ای

وی بیان داشت:‌بر اساس گزارشی که از نهادی وابسته به وازرت کشاورزی صورت گرفته مشخص شده 70 درصد برنج‌های ارائه شده از نوع هاشمی و بقیه نوعی دیگر ایرانی بوده من این متن گزارش را در اختیار رسانه‌ها می‌گذارم البته طی تذکری به شهردار گفتیم چرا به این موضوع کامل نمی‌پردازید و ایشان نظرشان این بود که چندان نمی‌خواهند به این موضوعات که سبب سوء تفاهم می‌شود دامن بزنند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه امروز هم‌اندیشی مطرح شده اقدام ستاد انتظامی و بحثشهربان بود که شهردار نظرشان این بود که باید بر اساس قوانین عمل شود.

وی در مورد بحث انتصابات در شهرداری گفت: اسامی جایگزین مطرح شده ولی اقدامی صورت نگرفته و این مسئله سبب تزلزل در مدیریت می‌شود دوستان در این زمینه تذکر دادند و اعلام کردیم اگر قرار است تصمیمی انجام گیرد با قاطعیت مشخص شود.

* تذکر به شهردار در مورد تأخیر در اعلام اسامی مسئولان جدید شهرداری

وی گفت: در مورد انتصابات جدید نامه‌هایی را به شورای شهر داده بودند که نظراتمان را اعمال کنیم ولی پس از اعمال نظر هیچ نتایجی مشخص نشده بود و عملی صورت نگرفت که در این زمینه تذکر دادیم.

* 70 هزار پرونده مربوط به کمیسیون ماده 100 شهرداری

وی در پایان به موضوع کمیسیون ماده 100 شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری با جدیت با این مسئله برخورد نمی‌کند و 70 هزار پرونده وجود دارد که بسیاری از آنها خرد است و ما از شهرداری خواسته‌ایم با گزارش جدی در این زمینه به صورت کامل ارائه دهد.

۱۳۹۸/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...