نسخه چاپی

جریان انحرافی، فتنه 88 را دنبال می‌كند

قائم مقام جمعیت رهپویان اظهار داشت: جریان انحرافی به دنبال همان برنامه ای است كه جریان فتنه در سال 88 به وجود آورد و كاركرد مشترك هر دوی آنها تضعیف چهره انقلاب است.

به گزارش نما، پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان در گفتگو با مهر در خصوص بیانات مهم روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نکات بسیار ظریف و تامل برانگیزی در بیانات ایشان بود.


وی اظهار داشت: اختلاف میان قوا چه قبل و چه بعد از انتخابات امری مذموم است و مشخص است که تمرکز دشمن در دوران انتخابات برای آتش تهیه و ریختن آتش تبلیغات برای تخریب چهره انقلاب است که رهبری نیز به عنوان رصدگر بزرگ انقلاب این تشخیص را دادند که دشمن بعد از ضربه‌ای که در انتخابات مجلس نهم خورد ظرفیت‌های خود را برای تخریب چهره انقلاب در این پیچ بزرگ تاریخی متمرکز کرده است.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: به همین خاطر باید برنامه های دقیقی را برای این ایام خاص داشته باشیم چرا که دشمن سعی می‌کند ویترینی از ناکارآمدی و بی‌ثباتی نظام را نشان دهد. تلاش می‌کند با تحریم و فشار موجب واگرایی نیروها در داخل شود.


قائم مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه مهمترین فاکتور برای مقابله با اقدامات دشمن انسجام مسئولان است، گفت: مقام معظم رهبری نیز هشدار داده که مسئولان به عنوان خط مقدم نظام در مقابله با تهدیدات دچار آشفتگی نشوند و اختلافات شان را با بلندگو و رسانه‌ای کردن علنی نکنند چرا که با این کار جاده را برای دشمن صاف کرده و فرش قرمز برای آنها پهن می کنند.


سروری در ادامه با اشاره به موقعیت ویژه ایران در هندسه سیاسی دنیا و منطقه و نقش مهم کشورمان در وضعیت کنونی گفت: اختلافات بین مسئولان باعث کم اثر شدن و یا بی اثر شدن نقش تاثیرگذار ایران در هندسی جهان و منطقه می‌شود.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که از او پرسید برنامه دشمن برای به چالش کشاندن ایام نزدیک به انتخابات چیست؟ گفت: نکته مهم در این موضوع این است که دقیقاً‌ از زمانی که ما در سال 88 از موضع متهم به موضع مدعی منتقل شدیم دشمن مجبور شد که ایران را با موضوع هسته‌ای و اقتدارش بپذیرد. اما در همان ایام شاهد بودیم که فتنه تلاش کرد موضع ما را از مدعی به متهم منتقل کند تا اوج گیری بیداری اسلامی در منطقه و شاهد واگرایی کشورهای منطقه و نظام سلطه در منطقه هستیم. کشورهای منطقه امروز با گفتمان ایران با غرب حرف می‌زند در این زمان نیز شاهدیم که انحراف زیاد است و کار فتنه در سال 88 را انجام می‌دهد یعنی تلاش می‌کند که موضع فعل انقلاب را به انفعال تبدیل کند.


قائم مقام جمعیت رهپویان اظهار داشت: ‌این گونه اقدامات یک کارکرد مشترک بین فتنه و انحراف است. یعنی همان کارکردی که فتنه در سال 88 دنبال می کرد را انحراف در این سال ها دنبال می‌کند.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: اما یک تفاوت بین سال 88 و امروز وجود دارد ما بعد از پشت سر گذاشتن 3 سال پرچالش فضایی برای روشنگری و بصیرت بخشی پیدا کردیم و رهبر معظم انقلاب و خواص تاثیرگذار ولایتمدار توانست موج بصیرت بخشی را در جامعه راه بیاندازند.


وی در ادامه افزود: در اینکه کار انحراف با توجه به این بصیرت بخشی در این ایام سخت شده است شکی نیست اما این کار باید ادامه داده شود.


سروری در پاسخ به این سوال که در دیدار اخیر شورای مرکزی جمعیت رهپویان با برخی مراجع قم چه گذشت گفت: اتفاق جالبی که در این دیدارها بود این است که مراجع تقلید دقیقاً‌ حساسیت‌ها، اولویت‌ها و دغدغه‌های‌شان تالی‌تلو دغدغه‌ها و حساسیت‌های مردم بود.


وی اظهار داشت: ما دیدیم که مراجع رسانه مردم هستند و انعکاس دهنده نگرانی‌ها و دغدغه مردم و به دنبال حل مشکلات اصلی آنها هستند تا موضوعات اصلی جامعه به حاشیه نرود.


قائم مقام جمعیت رهپویان اظهار داشت:‌مهمترین موضوعی که مراجع در این دیدار به اعضای شورای مرکزی رهپویان گفتند این بود که مردم درگیر فشار تحریم‌ها و گرانی هستند از این رو اختلافات میان مسئولان موضوع اصلی مردم را به حاشیه می‌برد و تامین سبد اقتصادی مردم از خواسته‌های اصلی مراجع بود.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که کاندیدای ریاست جمهوری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، گفت: کاندیدای ریاست جمهوری باید برنامه محور بوده و تیم عمل کننده اصلی خودش را قبل از انتخابات به مردم معرفی کند.


سروری اظهار داشت:‌ رئیس جمهور آینده همچنین باید ظرفیت‌های اصولگرا را تجمیع کند و از برخوردهای حذفی نیروهای انقلاب جلوگیری کند تا بتواند یک وفاق عمومی بین نیروهای وفادار به انقلاب ایجاد کند.


وی در پایان افزود: رئیس جمهور آینده باید آیینه تمام نمای انسجام ملی و حرکت در جهت استفاده بهینه از نیروهای انقلابی باشد.

۱۳۹۱/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...