نسخه چاپی

زیرساخت‌های طرح تعیین سقف اجاره بها هنوز تأمین نشد

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاك با اشاره به عدم طراحی سامانه‌ای برای اجرای طرح تعیین سقف اجاره بها گفت: زیرساخت‌های این طرح هنوز تأمین نشده است.

به گزارش نما، حسام عقبایی در خصوص شرایط بازار اجاره بها بیان کرد: افزایش قیمت مسکن نسبت به سال گذشته موجب شده تا نرخ اجاره بها نیز همگام با آن رشد کند که تعیین سقف و کف قیمتی که از چند سال اخیر مطرح شده قابلیت اجرا ندارد.

اخبار اقتصادی- وی در ادامه افزود: دولت‌های پیشین طرح تعیین سقف و کف قیمتی برای بازار اجاره را تجربه کرده بودند به طوری که مأموران تعزیراتی به مشاور املاکی‌ها مراجعه کرده و با نظارت و یا اجبار مالکان را مجبور به تعیین مبلغ اجاره می‌کردند.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه نمی‌توان برای اجاره سقف و یا کف قیمتی تعیین کرد، گفت: قوانین بالادستی و همچنین قانون تجارت مدنی، مالکیت را با ارزش شمرده و ما حق نداریم برای قیمت‌گذاری مالکان را مجبور کنیم.

عقبایی با بیان اینکه هیچ وجه التزامی برای اجرایی شدن این طرح هنوز تعیین نشده است، گفت: اگر مالکی میزان اجاره تعیین شده را قبول نکند و مستأجر را مجبور به پرداخت اجاره بیشتری کند چه مجازاتی پیش روی آن وجود دارد.

وی تاکید کرد: هنوز تعداد دقیق واحد‌های خالی و یا واحد‌هایی که برای بازار اجاره عرضه می‌شوند در منطقه تهران مشخص نشده است، بنابراین اگر بخواهیم این طرح را اجرایی کنیم حداقل ۲ سال زمان می‌برد.

مطلب پیشنهادی
بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به اعتبار پشتیبانی 24 ساعته علی‌بابا

بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به اعتبار پشتیبانی 24 ساعته علی‌بابا

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: اجرای طرح تعیین سقف و کف قیمتی برای بازار اجاره، چندین سال زمان می‌برد و به اعتقاد من بعید است دولت بتواند طرح تعیین دامنه قیمتی اجاره را در تابستان امسال به مرحله اجرایی برساند، از سوی دیگر دولت باید برنامه دیگری از جمله ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا را به مرحله اجرایی برساند تا بازار آرام شود.

عقبایی خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های این طرح هنوز تأمین نشده است، و برای تعیین سقف و یا کف قیمتی باید سامانه‌ای طراحی شود تا تعداد موجران و مستأجران در یک منطقه مشخص شود، اما تا امروز هیچ سامانه‌ای برای اجرای این طرح طراحی نشده است.

۱۳۹۸/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...