نسخه چاپی

قیمت جهانی طلا در 20 خرداد 98

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷ درصد كاهش به ۱۳۳۰ دلار و ۴۶ سنت رسید.

به گزارش نما، پس از آنکه توافق میان آمریکا و مکزیک مانع از بروز جنگ تعرفه ای میان دو کشور شد و تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داد، قیمت فلز زرد امروز کاهش داشت و از بالاترین رقم 14 ماه اخیر فاصله گرفت.

اخبار اقتصادی- بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.7 درصد کاهش به 1330 دلار و 46 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته به بالاترین رقم از 19 آوریل 2018 یعنی 1348 دلار و 8 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.9 درصد کاهش به 1333 دلار و 70 سنت رسید.

رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ظاهرا مذاکرات میان آمریکا و مکزیک و توافق میان دو کشور اندکی از جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران کاسته است... اما امیدها به اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش خواهد داد همچنان موجب تقویت قیمت طلا می شود.»

آمریکا و مکزیک روز جمعه برای جلوگیری از وقوع یک جنگ تعرفه ای توافقی را منعقد کردند که بر اساس آن مکزیک با مکانیزم های مختلف اقدام به جلوگیری از ورود پناهجویان لاتین تبار به خاک آمریکا خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی
بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به اعتبار پشتیبانی 24 ساعته علی‌بابا

بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به اعتبار پشتیبانی 24 ساعته علی‌بابا

در حالی که منتقدان می گویند این توافق تعهدات جدیدی را در زمینه مقابله با سیل هجوم پناهجویان بر دوش مکزیک نمی گذارد، ترامپ از توافق جدید دفاع کرده و گفته روز یکشنبه جزئیات بیشتری در این باره منتشر خواهد شد.

به دنبال عقب نشینی آمریکا از تهدید وضع تعرفه بر کالاهای مکزکی، روز دوشنبه ارزش سهام در بورس های آمریکا و آسیا شاهد افزایش بود. انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار آمریکا و احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو نیز در رشد شاخص های بورس موثر بوده است.

اکنون سرمایه گذاران منتظرند ببینند تحولات مربوط به جنگ تجاری میان آمریکا و چین به سمتی حرکت می کند.

۱۳۹۸/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...