نسخه چاپی

نقض كنوانسیون‌های دیپلماتیك از سوی ترامپ

رئیس‌جمهور آمریكا در آستانه سفر رسمی به انگلیس با مداخله در امور این كشور و اظهارنظر درباره نخست‌وزیر آینده آن، كنوانسیون‌های دیپلماتیك را كاملا نقض كرده است.

به گزارش نما، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آستانه سفر رسمی به انگلیس با مداخله در انتخابات درون حزبی حزب محافظه‌کار این کشور برای انتخاب نخست وزیر جدید از یک نامزد خاص حمایت کرد. ترامپ قبل از شروع سفر به انگلیس در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی گفت بوریس جانسون از اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس نخست‌وزیری عالی برای این کشور خواهد بود.

اخبار بین الملل- "ایان واتسون" خبرنگار بخش سیاسی شبکه بی بی سی در گزارشی در این خصوص گفت: مسائل و تصمیمات سیاسی هم مانند فیلم‌ها و موضوعات کمدی همیشه تحت تاثیر زمانی هستند که در آن مطرح می‌شوند. سفر رسمی دونالد ترامپ به انگلیس درست زمانی انجام خواهد شد که حزب محافظه‌کار انگلیس برای تعیین نخست‌وزیر جدید این کشور درگیر انتخابات درون حزبی است

وی اعلام کرد از بوریس جانسون حمایت می‌کند. ترامپ گفت بوریس جانسون به عنوان نخست‌وزیر عالی خواهد بود.

ترامپ در مصاحبه با نشریه سان چاپ انگلیس گفت: من همیشه او را دوست دارم، اما نمی‌دانم انتخاب خواهد شد یا خیر. وی فردی خوب و با استعداد است و دیدگاه‌های مثبتی درباره من و کشور ما دارد.

خبرنگار شبکه بی سی سی گفت: رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شده است که دیگر نامزد‌های پست نخست‌وزیری انگلیس هم حمایت وی را خواستار شده‌اند.

مطلب پیشنهادی
بهترین قیمت تورهای استانبول همراه با مشاوره رایگان در علی‌بابا

بهترین قیمت تورهای استانبول همراه با مشاوره رایگان در علی‌بابا

خبرنگار شبکه بی بی سی در بخش دیگری از گزارش خود گفت: تصور بر این است که سفر یک مقام رسمی به کشوری دیگر فرصت دیپلماتیک برای دو کشور باشد نه یک فرصت سیاسی. اما دیپلماسی و اصول معاشرت چندان اهمیتی برای ترامپ ندارند و در حال حاضر هم مطرح نیستند. چهار سال پیش زمانی که بوریس جانسون شهردار لندن بود دونالد ترامپ را به سوء استفاده از جهل مردم متهم کرده و گفته بود وی فرد مناسبی برای پست ریاست جمهوری آمریکا نیست. همه مسائل تغییر می‌کنند.

جرمی هانت یکی از نامزد‌های حزب محافظه‌کار انگلیس برای پست نخست‌وزیری این کشور گفت هر نوع حمایت ترامپ از نامزد‌های این حزب در انتخابات برای پست نخست وزیری تاثیرات منفی برجای خواهد گذاشت.

کاخ سفید هم تاکید کرده است که دونالد ترامپ از هیچ کدام از نامزد‌های حزب محافظه‌کار انگلیس برای پست نخست@وزیری این کشور به شکل رسمی حمایت نکرده است. اما برخی از نامزد‌های این حزب انگلیس که خواهان ورود به ساختمان شماره ده خیابان داونینگ استریت هستند در روز‌های آینده همزمان با ورود ترامپ به انگلیس یا از وی استقبال خواهند کرد و در مقابل نامزد‌های دیگر از وی انتقاد خواهند کرد.


۱۳۹۸/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...