نسخه چاپی

فشار واشنگتن بر بغداد برای عقد قرارداد با شركت‌های آمریكایی

یك نماینده پارلمان عراق گفت كه واشنگتن فشار به عراق در جهت عقد قرارداد با شركت‌های تولید برق آمریكایی را ادامه می‌دهد.

به گزارش نما، «علی الغانمی» نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه شرکت‌های آمریکایی در تأمین برق عراق پیش از این ناتوان بوده‌اند، گفت که با این وجود، واشنگتن عراق را برای عقد قرارداد دوباره با شرکت‌های آمریکایی تحت فشار قرار داده است.

اخبار بین الملل- او در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری المعلومه، با ابراز تعجب از تمدید معافیت عراق از سوی آمریکا برای واردات گاز و برق از ایران گفت که این معافیت در شرایطی صادر می‌شود که عراق دارای حاکمیت و استقلال است و بیشتر مفاد بند هفت شورای امنیت و مرحله تحریم‌ها را پشت سر گذاشته است.

الغانمی تأکید کرد که شرکت‌های آمریکایی در مدیریت پرونده انرژی در عراق علی رغم بزرگی این شرکت‌ها ناکام بوده‌اند و هیچ کدام از پروژه‌هایی که به دست گرفته‌اند پیشرفتی نداشته است.

این نماینده پارلمان عراق گفت که پس از عقد قرارداد دولت عراق با شرکت زیمنس آلمان برای توسعه انرژی، آمریکا بغداد را برای عقد قرارداد با شرکت‌های خود تحت فشار گذاشت که این موضوع نشان دهنده ورود آمریکا به «جنگ شرکت‌ها» است.

او همچنین گفت که عراق در راستای خلاصی از پرونده تحریم‌ها با شرکت‌های بزرگ متخصص در زمینه انرژی برق و تأمین نیاز خود قرارداد بسته است.

مطلب پیشنهادی
پرداخت آنی در ازای فروش فوری خودروی لوکس شما! (ویژه تهران)

پرداخت آنی در ازای فروش فوری خودروی لوکس شما! (ویژه تهران)

دولت عراق روز گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا معافیت تحریمی این کشور برای خرید گاز و برق از ایران را برای ۹۰ روز دیگر تمدید کرده است.

به گفته وزارت برق عراق، این کشور در حال حاضر توان تولید ۱۴ هزار مگاوات برق را دارد اما برای تأمین تمامی نیاز خود به ۳۰ هزار مگاوات دیگر نیز نیاز دارد.

دولت عراق ۱۵۰۰ مگاوات از این میزان را از راه واردات برق از ایران تأمین می‌کند.

۱۳۹۸/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...