نسخه چاپی

راه حل طلایی درمان بی قراری های شبانه نوزادان و شیرخواران

یك از مواردی كه باعث دردسر والدین نوزاد می شود بی خوابی نوزاد در شب هاست كه باعث می شود والدین كمی آزرده خاطر شوند. این بی خوابی نوزاد علل مختلفی دارد.

گروه اجتماعی- بیشتر شیرخواران در چند ماه اول زندگی، به فواصل زمانی منظم در طول شب و روز برای غذا خوردن از خواب بیدار می‌شوند. این امر کاملاً طبیعی است و مجبور کردن شیرخوار به رعایت برنامه ای که برای شما راحت‌تر باشد، هیچ فایده‌ای ندارد .

به گزارش نما، تنها در صورتی که فکر می‌کنید شیرخوارتان در طول شب بیش از حد معمول از خواب بیدار می‌شود، در صورتی که در خواباندن فرزندتان هنگام شب مشکل دارید یا در صورتی که فرزندتان قبلاً در طول شب خوب می‌خوابید ولی اکنون شب‌ها از خواب بیدار می‌شود، می‌توانید از روش های زیر بهره بگیرید.

برای اینکه راهنمایی ما برای شما دقیق تر و مفیدتر باشد، لازم است به دو مورد زیر توجه کنید:

آیا نوزاد شما زیر 4 ماه است؟

اگر نوزاد شما زیر 4 ماه است و برای خوابوندانش با مشکل مواجهید و شیرخوارتان شب‌ها اغلب از خواب بیدار می‌شود، اما به محض آن که شیرش را خورد، می‌خوابد علت احتمالی آن چنین است:

مطلب پیشنهادی
خرید آنلاین آب معدنی واتا از چه گوارا

خرید آنلاین آب معدنی واتا از چه گوارا

احتمالاً گرسنگی موجب بیدار شدن شیرخوارتان می‌شود. نیاز به تغذیه مکرر، در شیرخواران کوچک‌تر از4 ‌ماه طبیعی است.

اقدامات لازم: تلاش‌هایی که برای پیشگیری از بیدار شدن شبانه شیرخوار در اثر گرسنگی انجام می‌شوند برای مثال (دادن یک شیشه اضافی شیر قبل از خواب) معمولاً ناموفق هستند. هیچ گاه به شیرخوارتان شیر اضافی ندهید. سعی کنید در طول روز هنگامی که شیرخوارتان خواب است، استراحت کنید. اگر فرزندتان از شیر مادر تغذیه می‌کند، می‌توانید شیر خود را بدوشید تا گاهی هم همسرتان با شیشه در طول شب به او شیر بدهد. اگر فکر می کنید کمبود خواب بر سلامت کلی شما تأثیر گذاشته یا شما را از فرزندتان بیزار کرده است، با پزشک خود مشورت کنید.


اگر نوزاد شما بالای 4 ماه است و کمتر از شیرخواران هم‌ سن و سالش می‌خوابد، اقدامات زیر را انجام دهید:

نیاز بعضی از شیرخواران به خواب ذاتاً کمتر از شیرخواران دیگر است. سعی کنید وقتی شیرخوار بیدار است با فراهم کردن دیدنی‌های فراوان و اسباب‌بازی‌هایی که بتواند با آنها بازی کند، او را سرگرم کنید. همچنین برای خواباندن شیرخوار می‌توان از مهارت های کمک‌کننده استفاده کنید.

۱۳۹۸/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...