نسخه چاپی

كی‌روش:در لیگ بازیكنی مثل كریمی نداریم

عکس خبري -کي‌روش:در ليگ بازيکني مثل کريمي نداريم

سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید در لیگ ایران بازیكنی مثل كریمی كه تجربه و دانش بین‌المللی در این سطح بالا را داشته باشد نداریم.

به گزارش نما به نقل از فارس، کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی گفت: دو روز است تمرینات تیم ملی را برای کسب آمادگی و حضور در دیدار دوستانه برابر تاجیکستان آغاز کردیم. بعد از انجام این مسابقه تعداد نفرات تیم ملی را به 23نفر خواهیم رساند و خود را برای دیدار برابر ازبکستان آماده خواهیم کرد.

وی در مورد دلیل انتخاب تاجیکستان به عنوان حریف تدارکاتی با وجود قدرت کمتر این تیم نسبت به ازبکستان اظهار داشت: نمی‌خواهم پاسخ به این سؤال تکراری را بار دیگر اعلام کنم. علت انتخاب تاجیکستان به دلیل قدرت و یا ضعف این تیم نبود بلکه با توجه به نوع تمرینات ما و متناسب با شرایط آمادگی قبل از دیدار برابر ازبکستان تصمیم گرفتیم با این تیم بازی کنیم.

کی‌روش افزود: آیا قبل از روبرو شدن با ازبکستان باید با برزیل یا آرژانتین بازی کنیم؟ ابتدا از تیم‌هایی که با ما همکاری می‌کنند باید تشکر کنیم، چرا که واقعیت این است اکثر تیم‌‌ها حاضر به همکاری با تیم ملی ایران نیستند. باید از تیم‌هایی که ما را در امر آماده‌سازی و حرکت به سمت جلو کمک می‌کنند تشکر کنیم.

وی درباره عدم رویارویی تیم‌های خارجی با ایران گفت: اول اینکه تیم‌ها برای بازی با ایران درخواست پول زیادی می‌کنند و دلیل دوم اینکه ما برای آماده‌سازی باید به مصاف تیم‌هایی برویم که به شرایط بخورند نه اینکه با شرایط تیم حریف ما سازگاری داشته باشند پس با در نظر گرفتن تمام این موارد از دیدار برابر تاجیکستان رضایت کامل داریم.

سرمربی تیم ملی در مورد دعوت از علی کریمی به اردوی تیم ملی با وجود اینکه او دو ماه است در پرسپولیس بازی نمی‌کند عنوان کرد: این مسئله سؤالی است که جواب آن بسیار راحت است. در لیگ ایران بازیکنی مثل کریمی که تجربه و دانش بین‌المللی در این سطح بالا را داشته باشد نداریم. وقتی در تیم بازیکنان جوانی حضور دارند باید از نفراتی مثل کریمی که تجربه اروپایی زیادی دارند و بیش از 120 بار در بازی‌های ملی به میدان رفتند استفاده کنیم و اگر نتوانیم از آنها بهره ببریم دلیل توجیه کننده‌ای نخواهیم داشت.

کی‌روش اضافه کرد: برای من بازیکنی مثل علی کریمی در زمین نقش بازیکن و مربی را برای نفرات جوان دارد که می‌تواند تجربیات خود را به آنها انتقال دهد و این برای ما خیلی مهم است.

وی در مورد اینکه آیا دعوت از کریمی ارتباطی بین اختلاف او با مانوئل ژوزه دارد گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهم در مورد این مسئله صحبت کنم و هیچ توضیحی ندارم. برای من به هیچ وجه قابل باور نیست که سرمربی تیم ملی بخواهد منافع شخصی خود را اعمال کند. برای کمک به منافع ملی و رساندن ایران به اهدافش هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتم پس خواهش می‌کنم من را با بقیه دوستانی که به دنبال منافع خود هستند مقایسه نکنید.

کی‌روش در مورد شرایط هادی عقیلی تصریح کرد: عقیلی یک مصدومیت جزئی داشته که از آن رنج می‌برد. به عقیلی دو سه هفته وقت می‌دهیم تا به شرایط ایده‌آل دست پیدا کند. او برای ما بازیکن مهمی است و وقتی توانست به شرایط مناسب دست پیدا کند در مورد او توضیح بیشتری خواهیم داد. عقیلی بازیکن مهمی است و جزو آن دسته از بازیکنانی است که می‌تواند در گروه ما قرار بگیرد و به ما کمک کند.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه آیا از نداشتن بازیکنان سرزن نگران نیست خاطرنشان کرد: جلال حسینی، جواد نکونام و محمد نصرتی آپشن‌های زیادی دارند و به خوبی هم سر می‌زنند. مقابل کره جنوبی اگر برزیل و آرژانتین بازی می‌کردند هم با مشکل روبه‌رو می‌شدند چرا که بازیکنان این تیم 90دقیقه با آرنج هنگام سر زدن خطاهای نامناسب انجام می‌دادند.

۱۳۹۱/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...