نسخه چاپی

درمان فوری و طلایی شوره سر

وجود ذرات سفید روی سر، شانه و لباس و خارش مدام سر، مشكل شایعی است كه گاهی بسیار آزاردهنده می‌شود، بویژه از لحاظ زیبایی و اجتماعی كه شما را مجبور می‌كند به پزشك مراجعه كنید.

به گزارش نما، وجود ذرات سفید روی سر، شانه و لباس و خارش مدام سر، مشکل شایعی است که گاهی بسیار آزاردهنده می‌شود، بویژه از لحاظ زیبایی و اجتماعی که شما را مجبور می‌کند به پزشک مراجعه کنید.

شوره سر در اثر جدا شدن سلول های خارجی پوست سر به وجود می آید و با حمام رفتن منظم، استفاده از شامپوهای ضد شوره قابل کنترل است.

شوره سر

علت

مطلب پیشنهادی
بهترین قیمت تورهای استانبول همراه با مشاوره رایگان در علی‌بابا

بهترین قیمت تورهای استانبول همراه با مشاوره رایگان در علی‌بابا

شوره سر ممکن است بر اثر خشکی پوست سر به وجود آید، اما گاهی علت آن اگزما، پسوریازیس یا عفونت قارچی است.

مصرف بی رویه مواد آرایشی مو و عدم رعایت نظافت مو مانند شامپو نزدن مرتب ، استفاده از شامپوی نامناسب، عدم شست وشوی کافی سر بعد از شامپو زدن و یا باقی ماندن بقایای صابون در پوست سر از عوامل دیگر موثر در بروز شوره سر است.

کم شدن آب بدن و شانه زدن کم موهای سر نیز باعث بروز شوره می شوند.

علائم شوره سر

خارش پوست سر
پوست پوسته شده
لکه های سفید خشک در مو و بر روی شانه ها

درمان های سنتی و خانگی از بین بردن شوره سر:

1- پوست لیمو را در ظرفی با محتوی روغن نارگیل خیس کنید و به مدت ۸ الی ۱۰ روز نگهدارید و سپس از صافی عبور داده و به موهایتان بمالید.

2- روغن زیتون و روغن بادام را به نسبت مساوی مخلوط کرده به مدت 5 دقیقه روی موها بگذارید و سپس موهایتان را بشورید.

3- دو قاشق غذا خوری آب را به دو تخم مرغ زده شده ترکیب کنید. موهارا مرطوب کرده و مخلوط را به موها بمالید بعد از 15 دقیقه آبکشی کنید.

4- استفاده از دوش آب گرم روزانه با فشار زیاد روی سر برای حدود ده دقیقه نیز می تواند مفید باشد. استفاده از آب با دمای مناسب شست وشوی کافی پوست سر، انتخاب شامپوی مناسب بر حسب خشکی یا چربی پوست سر و استفاده نکردن طولانی از سشوار نیز از نکاتی است که باید هنگام استحمام به آن توجه کرد.

5- ماساژ پوست سر با روغن های گیاهی نیز مفید است؛ روغن نارگیل، بادام، رزماری، گل مریم و بابونه برای شوره خشک و روغن های اکلیل کوهی، مریم گلی و سدر برای شوره چرب مفید است.

شوره سر1

6- سرکه سیب و آب گرم را به طور مساوی مخلوط کنید. سپس آن را روی موهای خشک خود ریخته و ماساژ دهید.

7- آسپرین حاوی ماده ای فعال به نام اسید سالیسیلیک است که در اغلب شامپوهای مخصوص شوره وجود دارد. برای کنترل شوره سر، هر بار دو عدد آسپرین پودر شده را به شامپوی خود اضافه کنید و روی سر بمالید.

8- خاصیت ضدقارچی سیر برای رفع باکتری های ایجادکننده شوره سر خیلی موثر است. کافی است چند حبه سیر را له کنید و به پوست سر بمالید. برای پیشگیری از بوی تند، سیر له شده را با کمی عسل مخلوط کنید و سپس به موها بمالید.

9- با مالیدن نمک به موهایتان می توانید به از بین بردن شوره سرکمک کنید و سپس آن را خوب بشویید.

آلوئه ورا،به دلیل داشتن خاصیت خنک کنندگی خارش پوستسر شمار را کاهش می دهد .

خوراکی های مفید برای مو:

خوردن مغزها و خشکبار مثل مغز بادام، پسته‌ و بادام زمینی به دلیل داشتن ویتامین ب1 و ب2 برای درمان شوره سر و تقویت و درخشندگی مو بسیار مفید است.

خوردن روزانه عسل باعث میشود که موهایی خوشرنگ و براق داشته باشید.

۱۳۹۸/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...