نسخه چاپی

تأكید رئیسی برعدم وجود خط قرمز برای اجرای قانون

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در هفته قوه قضائیه تاكید بر اجرای قانون توسط رئیس قوه قضائیه مورد توجه قرار گرفت و ایشان تأكید كردند كه در مقام اجرای قانون هیچ خط قرمزی نمی‌شناسیم و دادگاه‌ها باید 100 درصد منطبق بر قانون عمل كنند.

به گزارش نما، پنجمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا با حضور اصحاب رسانه آغاز شد.

اخبار اجتماعی- سخنگوی قوه قضائیه در ابتدای این جلسه گفت: هفته گذشته به مناسبت ایام سالگرد شهید مظلوم دکتر بهشتی معمار و اولین رئیس دیوان عالی کشور که در زمان خود متولی دستگاه قضایی به حساب می‌آمدند فرصتی دست داد تا از کارمندان و قضات شریف تقدیر شود.

وی افزود: برنامه هفته قوه قضائیه نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌های ملموسی داشت که هم مورد قبول اصحاب رسانه و هم مردم قرار گرفت که عبارت بود از کاربردی شدن و تخصصی شدن همایش سراسری قوه قضائیه با رویکرد ارائه و تدوین برنامه های تحولی و مشارکت نظری و عملی اجزاء مختلف قوه قضاییه در برنامه تحول، جلوگیری از اصراف هزینه‌، دیدارهای مردمی توسط مقامات قضائی استانی و شنیدن سخن آنها و انتظارات آنها از مجموعه قوه قضائیه، ارائه میز خدمت در مساجد و پایگاه‌های نماز جمعه و دیدار مقام معظم رهبری با بیش از 3 هزار نفر از مقامات قضائی بود.

اسماعیلی گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار قضات و مسئولان عالی قوه قضاییه مجموعه‌ای حکیمانه بود که بیش از 20 راهبرد در فرمایشات ایشان در جهت تحقق اهداف قوه قضائیه مورد اشاره مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی ادامه داد: موضوعاتی مانند اقامه عدل، تحرک، اقدام و عمل، احیای حقوق عامه، گسترش آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قانون، مبارزه سختگیرانه با فساد در درون و بیرون قوه قضائیه و تصویرسازی صحیح از قوه قضائیه در افکار عمومی و اشاره و گلایه‌ای که به نوعی قوه قضائیه آماج تهمت‌ها و تعرضات شده و باید با ساخت تصویر صحیح از عملکرد قوه قضائیه با کمک اصحاب رسانه و به ویژه رسانه ملی که وظیفه دارند با قوه قضائیه همکاری لازم را داشته باشند در این جهت گام مهمی برداشته شود.

مطلب پیشنهادی
چطورپدیا | 23 شغل با سرمایه کمتر از یک میلیون تومان

چطورپدیا | 23 شغل با سرمایه کمتر از یک میلیون تومان

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در هفته قوه قضائیه تاکید بر اجرای قانون توسط رئیس قوه قضائیه مورد توجه قرار گرفت و ایشان تأکید کردند که در مقام اجرای قانون هیچ خط قرمزی نمی‌شناسیم و دادگاه‌ها باید 100 درصد منطبق بر قانون عمل کنند.

وی ادامه داد: در کنار رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد این بودیم که برخی از مقامات ارشد دولتی به خاطر اطلاعات غلط یا تحلیل نادرست در هفته قوه قضائیه مطالبی را علیه قضات و دادگاه‌ها مانند موضوع مهم شنود مطرح کردند که باید عرض کنم اولاً از مسئولان انتظار این است که اگر ابهام دارند موضوع را در جلسه‌ها بیان کنند نه در رسانه‌ها.

اسماعیلی افزود: رسانه کانال ارتباطی مقامات با یکدیگر نیست، قضات دادگاه‌ها در همه امور به مرّ قانون عمل می‌کنند و هیچ دادگاهی در هیچ برهه‌ای از زمان صرفاً به استناد مطالب به دست آمده از شنود رأیی را صادر نمی‌کند البته شاید این شنود مورد استناد قرار بگیرد.

وی گفت: من صراحتاً اعلام می‌کنم شنود برابر ضوابط و مقررات ماده 150 قانون آئین دادرسی کیفری و ضوابط مصوب شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود و قانون برای این موضوع چهارچوب‌هایی را مشخص کرده و همکارانمان موظف و متعهد به اجرای قانون هستند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: آیت الله رئیسی در آغاز دوره جدید مدیریت قوه قضائیه 3 کلیدواژه را به عنوان سیاست اصلی علاوه بر اجرای قانون برای اعمال ماده 150 مورد تاکید قرار دادند که عبارتست از انضباط، ضرورت و نظارت.

وی افزود: بنا نیست از این ابزار استفاده حداکثری شود و بخش های قضایی و جامعه اطلاعاتی کشور موظفند بر روند اقدام عناصر عمل کننده در این حوزه نظارت جدی داشته باشند و همه افراد اطمینان خاطر داشته باشند که در چهارچوب قانون و مقررات این اقدامات انجام می‌شود.


۱۳۹۸/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...