نسخه چاپی

شرط بندی بر سر بودجه مجلس؛ یا من استعفا كنم یا لاریجانی!

نماینده اصفهان درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر بودجه 700 میلیاردی مجلس كه با واكنش رئیس مجلس مواجه شده بود گفت: اگر بودجه مجلس 700 میلیارد نباشد، بنده استعفا می‌كنم اما اگر خلاف آن باشد آقای لاریجانی استعفا كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به ماده 79 آئین نامه داخلی مجلس به اظهارات اخیر رئیس مجلس درباره خلاف واقع بودن ادعای خود مبنی بر بودجه 700 میلیاردی مجلس واکنش نشان داد و گفت: آقای رئیس، یکشنبه گذشته (کاری) مجلس بنده نطق کردم و گفتم و درباره بودجه مجلس مطالبی را گفتم اما می‌خواهم ملت ایران بدانند که آنچه بنده درباره بودجه گفتم مختص مجلس نهم نبوده است.


وی با نشان دادن یک سند به علی لاریجانی گفت: آقای رئیس مجلس، این سند برای قبر من و شما است. بنده پیشنهاد کردم تا ردیف بودجه‌ای که برای مجلس در نظر گرفته شده اصلاح شود و سپس گفتم سران سه قوه با یکدیگر نپرند و هزینه‌ها را کم کنند.


کامران با بیان اینکه بودجه 745 میلیاردی برای مجلس تصویب شده است از رئیس مجلس خواست موضوع را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و کمیسیون اصل 90 مجلس برای بررسی بیشتر ارائه کند تا به گفته او تا در صورت صحت ادعای کامران، لاریجانی استعفا بدهد و در غیر این صورت او استعفا خواهد داد.


رئیس مجلس با قطع سخنان کامران خطاب به او گفت: شما حرف غیر واقع زدید من همین الان هم می‌گویم که حرف شما درست نبود بودجه 745 میلیارد نبوده و نیست.


کامران سپس به لاریجانی گفت: صبر کنید تا بودجه را جمع بزنم. 108 میلیارد طلب مجلس برای ساختمان قبلی بود؛ بودجه مرکز پژوهش‌ها صفر بود شما کردید 3 میلیارد و 105 میلیارد بودجه جاری تصویب شده است که به شرح زیر است، 11 میلیارد جاری، 25 میلیارد، 30 میلیارد و 50 میلیارد است.


لاریجانی سپس با قطع مجدد سخنان کامران گفت: حتی اگر این اعداد را جمع بزنیم باز هم 745 میلیارد نمی‌شود شما بودجه مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات را اضافه کرده‌اید که کار نادرستی است؛ شما درباره مجلس اتهام می‌زنید و انتظار دارید بنده از حیثیت مجلس دفاع نکنم. حرف شما خلاف است. بودجه مجلس، بودجه جاری و عمرانی مجلس هم 700 میلیارد نمی‌شود. چرا که بودجه ردیف مشخصی دارد و 100 میلیاردی که شما درباره طلب ساختمان می‌گویید پرداخت نشده است و این مباحث چه ارتباطی به بودجه دارد.


کامران با تاکید بر اینکه هیچ گاه نگفته است بودجه جاری مجلس 700 میلیارد است تاکید کرد: بنده گفته‌ام بودجه مجلس 700 میلیارد است و الان هم تاکید می‌کنم که این طور است.


لاریجانی سپس به کامران گفت: شما به مجلس اتهام زدید و بنده از مجلس دفاع کردم. ضمن اینکه بنده از آقای ابوترابی می‌خواهم در اولین جلسه هیئت نظارت، مبلغ بودجه مجلس را بررسی کند و گزارش آن را رسما به مجلس بدهد تا موضوع کاملا مشخص شود.


به گزارش فارس، بعد از نطق کامران چند تن از نمایندگان با سر دادن استعفا استعفا به اظهارات کامران واکنش نشان دادند اما وقتی وی اسنادش را به نزد پیرموذن نماینده اردبیل برد، با واکنش شدید وی مواجه شد به طوری که پیرموذن چند مرتبه با صدای بلند خطاب به کامران فریاد زد "برو بشین سر جات، برو بهت می‌گم" که کامران سکوت کرده و به صندلی خود بازگشت.

۱۳۹۱/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...