نسخه چاپی

بررسی موضوع حیات شبانه در هیأت مركزی حل اختلاف

اعطا در مورد موضوع حیات شبانه اظهار داشت: در این زمینه مصوبه‌ای در شورای شهر داشتیم كه شهرداری بر اساس آن ملزم به برنامه‌ریزی شد و اكنون در هیأت مركزی حل اختلاف مسئله مطرح شده و جلساتی اخیراً برگزار شده است.

به گزارش نما، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری درباره واگذاری املاک در دوره‌ای از شهرداری و پیگیری برای بازپس‌گیری‌، اظهار داشت: اوایل دوره پنجم در شورا مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن طرحی از کمیسیون نظارت و حقوقی وجود داشت و شهرداری برای واگذاری حق بهره‌برداری املاک بر اساس آن باید از شورا مجوز بگیرد و همه موارد به شورا اعلام شود.

اخبار اجتماعی- وی افزود: در مورد املاکی که پیش از این واگذار شده بود جهت بهره‌برداری چندین جلسه با مسؤولان مختلف داشتیم و آمارهایی از سازمان املاک دریافت شد ولی اینکه ارائه نکردند و آمار در صحن آورده نشد، استدلال شهرداری این است که اقدامات به نتیجه قطعی نرسیده است.
* اجرای طرح‌های مختلف شهرداری باید ملزم به پیوست اجتماعی باشد

وی در مورد خیابان 30 تیر و سوالی مبنی بر اینکه چرا این منطقه برای پیاده‌راه‌سازی پیوست اجتماعی ندارد،‌گفت:‌هر اقدامی در فضای شهری لازم است که با پیوست اجتماعی همراه باشد ولی به طور کلی در شهرداری این امر خیلی مسبوق به سابقه نبوده و اگر هم بوده چندان جدی گرفته نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان داشت: در طرح‌های مختلف شهرداری نه صرفا طرح‌های مربوط به پیاده‌راه‌سازی حتی طرح‌های ترافیکی هم پیوست اجتماعی لازم دارند و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد سوال خبرنگار فارس مبنی بر انجام تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته از شهرداری تهران اظهار داشت: این مسئله در دستور کار قرار دارد و مراحل مختلفی در این زمینه صورت گرفته است بر همین اساس فرآیندی در شورای شهر تعریف شده که البته طولانی‌مدت است و تعدادی از اعضا باید درخواست دهند و پس از اینکه تقاضا مطرح شد در هیأت تحقیق و تفحص مسئله مطرح شود و از زمانی پس از آن موضوع محرمانه می‌شود.
* چندین طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در دستور کار است

مطلب پیشنهادی
بهترین بانک ایران در سال ۲۰۱۹

بهترین بانک ایران در سال ۲۰۱۹

اعطا گفت:‌علت اینکه در مقطعی تحقیق و تفحص طولانی می‌شود این است که قانون می‌گوید موضوع باید محرمانه باشد و اکنون چند طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در شورای شهر در دستور کار است از جمله تحقیق و تفحص از شهرداری به دلیل مؤسسه همشهری و موضوع دیگر تحقیق و تفحص به دلیل املاک واگذار شده که هر کدام در مراحل مختلفی قرار دارند و اگر قرار باشد گزارشی ارائه دهیم به دستگاه قضا اعلام خواهد شد.
* بررسی موضوع حیات شبانه در هیأت مرکزی حل اختلاف

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد موضوع حیات شبانه اظهار داشت: در این زمینه مصوبه‌ای در شورای شهر داشتیم که شهرداری بر اساس آن ملزم به برنامه‌ریزی شد و اکنون در هیأت مرکزی حل اختلاف مسئله مطرح شده و جلساتی اخیراً برگزار شده است.

اعطا افزود: از طرف فرمانداری نامه‌ای به شورا آمده و تصمیمی در هیأت مرکزی حل اختلاف گرفته شده که بر اساس آن اتخاذ تصمیم در مورد حیات شبانه نیاز به بررسی بیشتر دارد و اتفاق آراء این بوده است که تصمیم جهت رفع ابهامات موجود باید انجام گیرد و بر اساس آن از فرماندار و رئیس شورای شهر نیز دعوت شده که در جلسه آتی هیأت مرکزی حل اختلاف شرکت کنند.

وی گفت: متأسفانه در زمینه موضوع حیات شبانه به صورتی عمل شده که در فضای عمومی به نظر می‌رسد اختلاف نظر جدی وجود دارد. کمیسیون مشغول بررسی این مسئله است و آنچه مشخص بوده این است که برای محقق شدن حیات شبانه باید زیرساخت‌ها فراهم شود ما هم تردیدی نداریم و باید با تعامل دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌مدخل تصمیم انجام گیرد.

۱۳۹۸/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...