نسخه چاپی

سندرز: بن سلمان دیكتاتوری بی‌رحم است

«برنی سندرز» سناتور ارشد و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریكا در یك مصاحبه ضمن انتقاد از «تناقضات باورنكردنی» سیاست خارجی دونالد ترامپ، خوستار مذاكره با ایران و توقف حمایت آمریكا از جنگ یمن شده است.

به گزارش نما، «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» مواضع «متناقض» دولت آمریکا درباره کره شمالی، ایران و «جنگ وحشتناک عربستان سعودی در یمن» را به باد انتقاد گرفته است.

اخبار بین الملل- «جرج استفانوپولوس» مجری برنامه «این هفته» شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» در ابتدای این مصاحبه از دیدار اخیر «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی دو کره سوال کرد و نظر او را درباره سومین دیدار ترامپ و کیم جویا شد.

سندرز گفت: «نگرانی‌ای که (درباره ترامپ) وجود دارد، تناقضات باورنکردنی اوست. من مشکلی با نشستن او سر میز مذاکره با کیم جونگ اون در کره شمالی یا جاهای دیگر ندارم، اما من نمی‌خواهم که چنین دیداری فقط برای گرفتن عکس یادگاری باشد. توجهات همه رسانه‌های جهان به آنجا جلب شد. فردا و پس فردا قرار است چه اتفاقی حادث شود؟ او وزارت خارجه را تضعیف کرده است. اگر قرار است که ما صلح را برای جهان به ارمغان بیاوریم باید یک وزارت خارجه قوی داشته باشیم، ما باید به صورت دیپلماتیک به جلو برویم نه اینکه فقط عکس‌های یادگاری بگیریم».


برنی سندرز

وی گفت: «در حالی که او با کیم جونگ اون دیدار می‌کند، همچنان در اقدامی تحریک‌آمیز تقریبا ما را به سمت جنگ با ایران پیش می‌برد. او مصوبه کنگره آمریکا را که من از آن حمایت کردم و ما در مجلس سنا و نمایندگان توانستیم آن را تصویب کنیم وتو کرد؛ مصوبه‌ای که ایالات متحده را از جنگ وحشتناک یمن خارج می‌کرد؛ جنگی که دیکتاتور بی‌رحمی به نام محمد بن سلمان آن را رهبری می‌کند. در مجموع باید بگویم که من هیچ مشکلی با نشستن او سر میز و مذاکره‌اش با دشمنانمان ندارم من فقط نمی‌خواهم که چنین کاری فقط فرصتی برای گرفتن عکس یادگای باشد. ما نیاز به یک دیپلماسی واقعی نیاز نداریم».

مطلب پیشنهادی

"پوکمون کارآگاه پیکاچو"محبوب رو در لنز قانونی ببینید!!

برنی سندرز ادامه داد: «روش‌های متفاوتی برای پیش رفتن وجود دارد اما به نظر من، نشستن ما سر میز مذاکره با دشمنانمان ایده بدی نیست. ای کاش او این کار را در خاورمیانه و خلیج فارس هم انجام دهد. ای کاش او با دیکتاتوری عربستان سعودی سر میز بنشیند و ایران را هم وارد مذاکره کند و به آنها بگوید که ما از اینکه به خاطر ادامه جنگ شماها تریلیون‌ها دلار هزینه کرده‌ایم، خسته شده‌ایم و آنها را سر یک میز بیاورد و روی رسیدن به یک صلح پایدار در منطقه کار کند».

این نامزد ارشد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: «البته ما این موضوع را هم می‌دانیم که (ترامپ) رئیس‌جمهوری است که به نظر می‌رسد افراد مستبد را دوست دارد، خواه محمد بن سلمان عربستان سعودی باشد خواه کیم جونگ اون. شما مجبور نیستید که درباره دیکتاتورهای بیرحم حرف‌های خوبی بزنید اما باید با آنها باید سر میز نشسته و مذاکره کنید. در مورد کره شمالی، اگر ما بتوانیم که از دست سلاح‌های اتمی و سیستم موشکی آنجا خلاص شویم که اینها تهدیدی برای اروپا و ایالات متحده سهتند، در این صورت رسیدن به چنین هدفی کار خیلی خوبی خواهد بود».

۱۳۹۸/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...