نسخه چاپی

كاهش حجم ترافیك در 4 بزرگراه پایتخت در پی اجرایی شدن طرح ترافیك جدید

به اعتقاد معاون شهردار تهران با اجرای طرح جدید ترافیك در بزرگراه چمران، همت، امام علی (ع) و بعثت كاهش 6 درصدی ترافیك را داشته‌ایم.

به گزارش نما، محسن پورسیدآقایی در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و حمل و نقل پاک درباره طرح جدید ترافیک اظهار داشت: طرح کاهش آلودگی هوا که از ابتدای تیر آغاز شده نتایج موثری را در زمینه کاهش آلودگی‌ها و ترافیک داشته است به طوری که شاخص آلاینده مونوکسید کربن 16 درصد کمتر شده و این مسئله هم‌جهت با کاهش ترافیک در پایتخت به وقوع پیوسته است.

اخبار اجتماعی- وی افزود:‌ آلودگی تهران در حال حاضر بیشتر ناشی از آلاینده ازن است که با گرما و تابش اثر مستقیم دارد و ناشی از آلودگی نیست، چرا که گازهای نیتروژن از بخارات بنزین ایجاد می‌شوند و تابش خورشید سبب بروز آلودگی ازن خواهد شد.

معاون شهردار تهران بیان داشت: کاهش ذرات معلق و دود هم در افزایش ازن مؤثر است چرا که ازن در گرد و خاک کاهش می‌یابد.

پورسیدآقایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود با اجرای طرح جدید ترافیک از ابتدای تیر، ترافیک در معابری که طرح اجرا نمی‌شود به شدت افزایش یافته است،‌گفت: طرح چنین موضوعاتی کارشناسی‌شده نیست ترافیک در بزرگراه‌هایی همچون همت، بعثت، امام علی (ع) و چمران بر اساس رصدهایی که انجام گرفته 6 درصد کمتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هفته اول اجرای طرح ترافیک جدید بزرگراه چمران با ترافیک بیشتری همراه شد که این موضوع با اجرای طرح ارتباطی نداشت بلکه به دلیل برداشتن پل گیشا بود و مجموعا کاهش 6 درصدی ترافیک را در حلقه‌های خارج از طرح شاهد هستیم.

۱۳۹۸/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...