نسخه چاپی

چه كسانی به عید دیدنی خاتمی رفتند+عكس

این دیدار در حالی رخداده است كه سایت مشرق، چندی قبل در خبرهای ویژه خود، گزارش داده بود كه اصلاح‌طلبان قصد دارند به مناسبت عید غدیر با خاتمی دیدار كنند.

به گزارش نما، روز گذشته همزمان با عید غدیرخم برخی اعضای مجمع روحانیون و چند چهره اصلاح‌طلب با سیدمحمدخاتمی دیدار کردند.

این دیدار در حالی رخداده است که سایت مشرق، چندی قبل در خبرهای ویژه خود، گزارش داده بود که اصلاح‌طلبان قصد دارند به مناسبت عید غدیر با خاتمی دیدار کنند.



22.jpg


 در این دیدار که با هدف نمایش وحدت در میان جبهه دوم خرداد برگزار شد، چند تن از کاندیداهای بالقوه اصلاح‌طلب نیز حضور داشتند.

سیدمحمد خاتمی بعنوان سخنران این دیدار، صحبت‌های خود را با اشاره به زندانیان سیاسی آغاز کرد و گفت: این عید برای ما شادی بخش تر و با نشاط تر بود اگر در جمع پرتعداد عزیزانی بودیم که اکنون در کنار ما نیستند و در حصر و حبس به سر می برند.



23.jpg


 منظور خاتمی از دوستان در حصر، موسوی و کروبی هستند و این در حالی است که شخص خاتمی طی ماه‌های اخیر انتقادات فراوانی را از عملکرد این دو نفر در جریان فتنه سال 88 بعمل آورده است.

در این دیدار که در دفتر سید محمد خاتمی برگزار شد چهره‌هایی همچون محمدرضا عارف ، عبدالواحد موسوی لاری ، دعایی ، مجید انصاری ، محسن مهرعلیزاده ، اسحاق جهانگیری ، محمد نوری زاد ، هادی خانیکی ، محمد صدوقی ، سید محمد رضا خاتمی ، سیدعلی خاتمی ، محمد ستاری فر ، سراج الدین موسوی ، علی یونسی ، علی ربیعی ، سید عبدالحسین مختاباد ، لاله اسکندری و فخرالسادات محتشمی پور به همراه تنی چن از وزرا ، استانداران ، سفرا و دیپلمات های دولت اصلاحات حضور داشتند.



24.jpg


 به گزارش مشرق، دیدار اشاره شده اگرچه با حضور تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب برگزار شد اما چند چهره بزرگ جریان اصلاحات از غائبان اصلی آن بودند.

در خبرها و عکس‌های منتشر شده از این دیدار، اثری از موسوی خوئینی‌ها ، عبدالله نوری و نجفی و.. نیست. این در حالی است که چهره‌های مبرّز حزب کارگزاران نیز در این دیدار حضور نداشته‌اند.

بخشی از بدنه اصلاح‌طلبان در حالی تلاش کرده‌اند در این دیدار، وحدت عمومی جبهه اصلاحات را به نمایش بگذارند که از اضلاع تأثیرگذار اصلاحات در جلسه مذکور، تنها، وابستگان یک ضلع حضور داشته‌اند و مابقی آنها به دلایل اختلاف مهمی که در روزهای اخیر در جبهه اصلاحات بروز کرده است، اقبالی به این جلسه نشان نداده‌اند.

25.jpg


جلسه اشاره شده همچنین در حالی تلاش کرد وحدت اصلاح‌طلبان را در منصه عمومی به تصویر بکشد که عبدالله نوری چندی قبل اعلام کرده که اگر اصلاح‌طلبان تا "آبان ماه" به اجماع نرسند، شخص او یک کاندیدا را بعنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان معرفی خواهد کرد.
ماجرایی که البته با عدم حضور نوری در جلسه خاتمی نشان از آن دارد که نوری به هیچ وجه در موضع توافق نظر با خاتمی قرار ندارد.

اما این پایان تراژدی نیست. روز عید غدیر مصادف بود با پایان ضرب‌الاجلی که مصطفی کواکبیان در حزب مردمسالاری برای هم‌کیشان اصلاح‌طلبش تعیین کرده بود. او تصریح کرده بود که اگر اصلاح‌طلبان تا عید غدیر درباره یک کاندیدا به اجماع نرسند، تصمیم دیگری برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات خواهد گرفت. حال باید منتظر دید که آیا کواکبیان وعده اش را عملی می کند یا خیر؟

۱۳۹۱/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...