نسخه چاپی

راهنمای افزایش بازدید سایت (جدیدترین ترفندهای 2019)

مشخص ترین و واضح ترین راهكار افزایش ترافیك سایت، تبلیغات است. تبلیغات گوگل، تبلیغات در شبكه های اجتماعی و هرگونه تبلیغات محیطی و رسانه ای دیگر همگی می توانند ترافیك را به سایت شما هدایت كنند و برند شما را شناخته شده تر كنند.

به گزارش نما، به عنوان یک وبمستر یا صاحب کسب و کار آنلاین چه چیزی را بیشتر از افزایش ترافیک سایت دوست دارید؟ افزایش بازدید از سایت و ورود کاربران بیشتر به آن به معنی "مشتریان بیشتر" برای بیزینس آنلاین شماست. در این مقاله قصد دارم تا راه های افزایش ترافیک سایت را به شما نشان دهم، به علاوه اینکه بسیاری از آنها رایگان هستند.

تبلیغات

مشخص ترین و واضح ترین راهکار افزایش ترافیک سایت، تبلیغات است. تبلیغات گوگل، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و هرگونه تبلیغات محیطی و رسانه ای دیگر همگی می توانند ترافیک را به سایت شما هدایت کنند و برند شما را شناخته شده تر کنند.

پیش از انجام هرگونه تبلیغات و پرداخت هزینه، تمام جوانب آن را بررسی کنید، تبلیغ دهنده و مخاطبان وی را بشناسید و تبلیغ خود را جذاب بسازید. اگر امیدوارید تا ترافیک بیشتر سایت منجر به درآمد بیشتر نیز بشود، باید کلمات کلیدی که بازار هدف شما جستجو می کند را بیابید و برای آن ها برنامه ریزی کنید. رقابت در این کلمات بسیار بالاست و البته هزینه تبلیغات گوگل نیز به نسبت آن بالا می رود. اما احتمالا درآمد حاصل از آن به هزینه هایش صرفه خواهد داشت.

اجتماعی شوید

تولید محتوای با ارزش و امید به دیده شدن آن کافی نیست، شما باید بیش از حد فعالیت داشته باشید و از شبکه های اجتماعی برای پروموت کردن محتوای سایت خود استفاده کنید. تحقیقات نشان داده که مردم کشور ما به دو شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام وابستگی زیادی پیدا کرده اند. از این فرصت استفاده کنید و جای پای مجموعه خود را در شبکه های اجتماعی محکم کنید.

محتوای جذاب

هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در تولید محتوا نیست، غیر از اینکه نیاز مخاطبان خود را بشناسید. از این رو، محتواهای متنوع تولید کنید تا بتوانید تمام اقشار مخاطبان سایت خود را جذب کنید. محتواهای سایت خود را با استفاده از عکس، ویدئو و اینفوگرافی ها جذاب کنید. هم چنین، در صورتی که تجربه و وقت کافی برای این کار ندارید، می توانید سفارش تولید محتوا برای سایت را به شرکت های مجرب در این زمینه بسپارید تا محتوایی جذاب، کاربر پسند و باب میل گوگل برای شما تولید کنند.

تیترهای جذاب بنویسید

مطلب پیشنهادی
بهترین بانک ایران در سال ۲۰۱۹

بهترین بانک ایران در سال ۲۰۱۹

تیترهای شما یکی از مهم ترین بخش های محتوای سایت شماست. بدون یک تیتر جذاب، حتی کامل ترین محتواها نیز نمی توانند ترافیک خوبی بدست آورند. در نوشتن تیتر با آزمون و خطا و رعات برخی نکات می توانید خبره شوید، برای مثال نویسندگان سایت BuzzFeed و Upworthy اغلب اوقات قبل از زدن دکمه انتشار 20 تیتر می نویسند و میان آن ها تیتر مورد نظر را انتخاب می کنند.

به سئو داخلی سایت خود اهمیت دهید

سرمایه گذاری بلند مدت شما باید فقط و فقط سئو سایت باشد. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هم چنان ارزشمندترین فعالیتی است که می تواند شما را به اهداف بلند مدت برساند. برای بهبود سئو داخلی سایت دقت کنید که آیا توضیحات Alt عکس ها را بهینه می نویسید؟ آیا به محتواهای تازه در مطالب قدیمی لینک می دهید؟ متا دسکریپشن را چقدر جدی می گیرید؟ بهینه سازی سئو داخلی on page seo زمان زیادی از شما نمی گیرد اما بازخورد بسیار مطلوبی خواهد داشت.

برای سئو خارجی سایت هزینه کنید

اصلی ترین فعالیتی که برای سئو خارجی off page seo انجام می دهید، لینک سازی است. وقتی سایتی دیگر که از اعتبار و ارزش خوبی نزد گوگل برخوردار است لینکی را به سایت شما می دهد و این لینک در محتوایی مرتبط با صفحه شما، بر روی انکرتکست مرتبط با همان صفحه می نشیند، این سیگنا به گوگل فرستاده می شود که صفحه هدف از اعتبار و ارزش خوبی در عبارت لینک شده (Anchor text) برخوردار است.

بدین منظور خرید رپورتاژ آگهی از سایت های معتبر ، امن ترین راهی است که بوسیله آن لینک هایی با کیفیت بدست می آورید. برای این منظور حتما موارد زیر را درباره سایت میزبان لینک و فروشنده رپورتاژ رعایت کنید:

پیش از هرچیز میزان فعالیت سایت را بررسی کنید. سایت مورد نظر باید فعال باشد و بصورت روزانه مطالب تازه ای منتشر کند.
اعتبار دامنه یا DA عددی بین 1 تا 100 که توسط وبسایت Moz اعلام می گردد.
اسپم اسکور spam score : عددی بین صفر تا 100 است که احتمال فعالیت اسپمی سایت را نشان می دهد در نظر داشته باشید فاکتورهای اسپم اسکور را در مقاله لینک شده بخوانید و از بالا رفتن این مقیاس جلوگیری کنید.



لینک سازی داخلی

قدرت لینک سازی شما فقط وابسته به لینکهای خارجی که از سایت های دیگر دریافت می کنید، نیست و ساختار لینک سازی داخلی سایت شما نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وقتی که محتوایی را تولید می کنید و منتشر می کنید، حتما نگاهی به فرصت های ایجاد شده برای لینک سازی داخلی باشید. این کار نه تنها تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما دارد، بلکه تجربه کاربران سایت از بازدید صفحات شما را نیز بهبود می بخشد. وقتی که محتوایی جدید تولید می کنید می توانید کلمه کلیدی آن را در محتواهای قبلی جستجو کنید و به آن لینک دهید هم چنین لینک سازی به مقالات قدیمی تر نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حتما سایت خود را ریسپانسیو کنید

روزهایی که همه کاربران اینترنت با کامپوتر به این فضا وصل می شدند گذشته و حالا بیشتر کاربران از گوشی ها و تبلت های هوشمند خود استفاده می کنند. اگر کاربران با ورود به سایت شما برای سر در آوردن از محتوای صفحه باید زوم کنند و کلیک کردن روی لینک ها سخت باشد، به سادگی آنها را از سایت خود بیرون کرده اید. حتما وبسایت خود را برای تغییر شکل و فرم مناسب روی هر دستگاهی ریسپانسیو کنید و در نظر داشته باشید گوگل در سال 2015 با معرفی الگوریتم Mobile first index اعلام کرد که اولویت رتبه بندی با سایت هایی است که برای کاربران موبایل بهینه شده باشند.

افزایش سرعت سایت

تا حالا شده برای باز شدن یک نتیجه در گوگل، 30 ثانیه صبر کنید؟ طبیعی است هیچ کس صبر نمی کند. اگر سایت شما برای بارگزاری زمان زیادی لازم داشته باشد، نرخ پرش Bounce rate شما سر به فلک می کشد. دقت کنید تا جایی که می شود صفحه شما بهینه شده باشد، از سایز عکس ها گرفته، ساختار سایت و افزونه هایی که بر روی آن استفاده می کنید نباید باعث کاهش سرعت آن شوند. هر چه سایت شما سریع تر بارگزاری شود بهتر است. تحقیقی نشان داده که کاربران بیش از 3 ثانیه منتظر نمی شوند تا سایت شما باز شود. برای بررسی سرعت سایت و رفع ایرادات آن می توانید به سایت GTMetrix سری بزنید.

به کامنت ها اهمیت دهید.

حتما سایت هایی دیده اید که مرتبط با کسب و کار شما هستند و مردم در آنجا در حال گفت و گو هستند، خب به مکالمات بپیوندید. به صفحه های پرسش و پاسخ مربوط به کسب و کار خود سر بزنید، پاسخ پرسش های کاربران را بدهید و جایی که لازم بود می توانید یک لینک به مقاله یا هر صفحه دیگری از سایت خود بدهید. اما فراموش نکنید فعالیت اسپم گونه به هیچ وجه و زیاده روی در لینک دادن هم ممنوع است. هم چنین به کامنت هایی که برای صفحات شما می آید اهمیت دهید، آنها را پاسخ دهید و کاربران را به بحث بیشتر ترغیب کنید.

منبع: راش وب

۱۳۹۸/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...