نسخه چاپی

روایت جانشین فرمانده سپاه از روز فرار اسرائیلی‌ها از لبنان

سردار فدوی گفت: وقتی تیپ ۲۷ محمد رسول‌‌الله(ص) به لبنان رفت، اسرائیلی‌ها تا بیروت هم آمده بودند اما وقتی رزمندگان پا به میدان گذاشتند آنها با عجله فرار كردند در حالی كه هنوز غذاهایشان داغ بود و اجاق‌هایشان روشن.

به گزارش نما، مراسم سی و هفتمین سالگرد ربوده شدن احمد متوسلیان و همراهانش با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده‌کل سپاه، سردار سعید قاسمی و جمعی از آحاد مردم در مسجد جامع نارمک برگزار شد.

اخبار سیاسی- در این مراسم، سردار فدوی دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ وقتی خدا عظمتی عنایت می‌کند همه بندگان خدا می‌توانند از آن عظمت بهره ببرند.

وی با بیان اینکه سی و هفت سال است به یاد این بزرگ‌مردان جمع می‌شویم تا یادشان را گرامی بداریم،‌ بیان داشت: کسانی که با صدق و شش دانگ پای کار رفتند و برای خدا و خالصانه رفتند خدا به آنها عظمت و برکتی می‌دهد که مدت‌ها بقیه هم می‌توانند از آن بهره ببرند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: آنها به دستور رهبری که قاعده‌های قرآنی را بهتر از هر کسی واقف بود رفتند و بصیرت داشتند به همین دلیل بر اساس چیزی که نظر امام بود، عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که تا پای دشمن به میان می‌آید با حداکثر توان و قدرت حاضر می‌شوند و وقتی که کنار دوستان هستند با حداکثر مهربانی هستند، گفت: جوششی که در رزمندگان به وجود آمد مربوط به رزمندگان یک لشکر یا کشور نیست، مربوط به دلدادگان اسلام ناب محمدی است که فراتر از یک جغرافیای مشخص است.

مطلب پیشنهادی
بهترین بانک ایران در سال ۲۰۱۹

بهترین بانک ایران در سال ۲۰۱۹

جانشین فرمانده‌کل سپاه بیان داشت: وقتی که برادر متوسلیان به آن خطه بزرگ پا گذاشت عظمت‌ها پدیدار شد و کسی فکر نمی‌کرد سال‌ها بعد قدرتی به وجود آید که این قدرت از جغرافیای یک کشور و منطقه عبور کند.

وی بیان داشت: وقتی جنگ 33 روزه آغاز شد آمریکا روی گردن اسرائیل پا گذاشت که جنگ را شروع کند. آنها نمی‌توانستند حزب‌الله را در مرز فلسطین تحمل کنند.

فدوی با اشاره به اینکه چند سال بعد آنها ( آمریکا ) دست به یک خطای بزرگ زدند و آن این بود که تکفیری‌ها را به وجود آوردند، گفت: داعش را آمریکا به وجود آورد و بر رزمندگان اسلام تکلیف بود آنها را نابود کنند، رفتند و آنها را نابود کردند. سپس عظمت بزرگ‌تری درست شد و رزمندگان مختلف از کشورهای مختلف در پی یک هدف رفتند و وقتی قائله داعش در میان بود همه جنگیدند تا تروریست ها از بین بروند.

وی گفت: الان 40 سال است از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد از همان روز اول جبهه باطل به سرکردگی آمریکا دشمنی را نه در حرف بلکه با شلیک گلوله آغاز کردند. آنها 24 بهمن سال 57 در کردستان شلیک کردند به انقلاب اسلامی و از آن وقت تا الان دشمنی جبهه باطل ادامه داشته است.

جانشین فرمانده‌کل سپاه با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین دشمنی پس از دشمنی زمان پیامبر دشمنی با انقلاب اسلامی است،‌ افزود: در هیچ مقطعی دشمنی بزرگ‌تری با انقلاب اسلامی نبوده چرا که وقتی اتحاد شیاطین در 40 سال به وجود آمد،‌ آنها همه جوره دشمنی را امتحان کردند، اما همچنان ما پس از 37 سال به یاد بزرگ‌مردی که دل دریایی دارد، دور هم جمع می شویم و امروز دشمن به اقتدار و بزرگی ما اعتراف دارد.

وی با اشاره به اینکه جبهه باطل حقیر شدن خود را اعتراف می‌کند، افزود: دشمنان هر کسی را که توانی داشت علیه انقلاب با خود همراه کردند آنها از نظر نظامی، علمی، اقتصادی، حقوقی و سیاسی بالاترند اما چرا نتیجه کارشان برعکس شده است، چون جبهه حق از قدرتی برخوردار است که اگر همه جبهه باطل جمع شوند، نمی‌توانند با جبهه حق برخورد کنند.

سردار فدوی با بیان اینکه جبهه حق به قدرت الهی متصل است و کدام قدرت شیطانی می‌تواند مقابل آن بایستد، ادامه داد:‌ ما در این 40 سال قدرت‌مان را به قدرت خدا گره زده‌ایم دلیلش هم شهدایی است که در چپ و راست و در هر کوچه می‌بینیم.

وی با اشاره به تشییع پیکر 150 شهید دفاع مقدس در چند روز اخیر، بیان داشت: خدا وعده داد وقتی بین جبهه حق و باطل دعوا می‌شود من طرف جبهه حق هستم. وعده خدا تخلفی در آن نیست و اگر شما از روزهای اول انقلاب و جنگ دقت کنید هزاران مورد را می‌بینید که در این چرخه برقرار بوده است.

جانشین فرمانده‌کل سپاه افزود: کاری که بر عهده ماست این است که فقط تقوای الهی داشته باشیم، در این صورت خدا می‌گوید: نمی‌گذارم در بن‌بست بمانید و از اول انقلاب هم خدا راه‌هایی را به ما نشان داده که به ذهن هیچکسی نرسیده است.

وی با بیان اینکه می‌شود تقوای الهی داشت و به خدا هم توکل کرد افزود: اگر کسی به تکالیفی که خدا وعده داده عمل کند خدا هم او را کمک می‌کند و اعتماد به نفسش در حال فزونی است. نظام ما و دلدادگان به آن به تکالیف‌شان عمل کردند و خدا به آنها کمک کرده است.

وی ادامه داد: تکلیف یعنی اینکه به فرمان خدا و رهبران جامعه گوش فرا دهیم و افتخار شیعه این است که از همان اصولی که پیامبر آورد به همان قائل است.

وی افزود: وقتی تیپ 27 محمد رسول‌ الله به لبنان رفتند اسرائیلی‌ها تا بیروت هم آمده بودند اما وقتی رزمندگان پا به میدان گذاشتند آنها با عجله فرار کردند در حالی که هنوز غذاهایشان داغ بود و اجاق‌هایشان روشن.

وی ادامه داد: قدرت الان رزمندگان اسلام در منطقه با آن زمان قابل مقایسه نیست حتی با دو سال قبل هم قابل مقایسه نیست باید چشم‌ها را باز کرد.

سردار فدوی با اشاره به اینکه دشمن تا مجبور نشود به ضعفش اقرار نمی‌کند، گفت: دشمنان اکنون به ضعف‌شان اقرار کردند آخرین وزیر دفاع دولت اوباما جمله‌ای را که می‌خواهم بگویم گفت نه یک پاسدار. او گفت ما با همه هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به دنبال این هستیم که توانی درست کنیم که در برابر ایران بازدارنده باشد.

سردار فدوی افزود: ما قدرتی را داریم که خیلی از کشورها حتی تصور داشتنش را هم نمی‌کنند آن این است که دشمنان ما قبول دارند ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید مقابل ما بازدارندگی کنند.

وی ادامه داد: این چرخه جاری و ساری است تا زمانی که ما به وعده الهی‌مان عمل کنیم و خدا نیز به وعده‌اش عمل می‌کند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه با اشاره به سقوط پهپاد آمریکا در چند روز گذشته گفت: این حرکت خیلی سال است که آغاز شده آمریکایی‌ها می‌گویند ناو یک میلیون دلاری که در 25 فروردین 67 منهدم شد کار ایرانیها است. این حرکت بیش از 30 سال است که آغاز شده و خیلی زمان‌ها آمریکایی‌ها فریاد می‌زنند به شورای امنیت سازمان ملل که ایرانی‌ها فلان کار را علیه ما انجام دادند.

وی ادامه داد: ما در سخت‌ترین دوره‌ها پیروز شدیم، سخت‌ترین کارها کاری است که پای جان در میان باشد و دشمن اعتراف دارد ما در این کار موفق بودیم و همه پیروزی‌های ما مؤید این نکته است.

فدوی با بیان اینکه وقتی امام جامعه نظری می‌دهد نظر دیگران علی حده است، بیان داشت: مردم عادی هم می‌دانند وقتی امام انقلاب نظری را صریح و واضح می‌دهد ما نباید نظر دیگری بدهیم، زیرا در این صورت پیروزی حاصل نمیشود. باید بصیرت داشته باشیم. کسانی که طبق قانون اساسی نقش پیدا می‌کنند باید سر بزنگاه و جاهایی که مربوط به اصل اسلام است بصیرت داشته باشند تا گرفتار نشوند. قانون بر پایه اسلام است و باید به آن توجه داشت.

وی افزود: کسانی که الان پای کار هستند کسانی هستند که در همه دوره‌ها پای کارند حتی آنهایی که بعد از 10 سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد به دنیا آمدند.

فدوی در پایان گفت: ما اکنون بیرون مرزها در حال جنگ هستیم و ان‌شاءالله به برکت انقلاب و امام خدا به همه ما توفیق دهد تا کار را به سرانجام برسانیم و نظام اسلامی را به امام زمان (عج) تحویل دهیم.

۱۳۹۸/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...