نسخه چاپی

در كدام جورچین بازی می كنیم؟

نوع اقدامات عجیب و غریب و ساختارشكنانه می تواند بار دیگر حلقه انحرافی را در معرض تماشای عمومی قرار دهد! مخالفت با تعطیلی روزنامه شرق، تلاش برای بازدید رئیس جمهوری از زندان اوین، آخرین اقداماتی است كه در این راستا می توان آن را تحلیل كرد.

به گزارش نما به نقل از بصیرت، افزایش فشارهای دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی از طریق تهدیدات مختلف امنیتی - نظامی و تحریم اقتصادی، ضرورت هرچه بیشتر تدبیر و همگرایی بین مسئولان نظام اسلامی را فراهم آورده است. این مسئله تا بدانجا اهمیت داشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی مجدداً در بیانات خود در سفر به خراسان شمالی بارها بر این مسئله تأکید ورزیده و مسئولان نظام را به همگرایی و وحدت دعوت نمودند.


اما متأسفانه در روزهای اخیر شاهد اوج گیری اختلافاتی هستیم که بخشی از توان و انرژی مسئولان نظام را بیهوده صرف خود کرده است! در حالی که انتظار می رود همه توان دولت صرف کنترل، مدیریت و بازگردان آرامش به وضعیت بی ثبات بازار ارز و طلا شود، درخواست رئیس دولت برای بازدید از زندان اوین و تبدیل آن به مناقشه بین دو قوا، آن هم با صدور نامه هایی سرگشاده، چه وجهی می تواند داشته باشد؟


به راستی در شأن مسئولان قوای کشور است که اینگونه به مقابله با یکدیگر پرداخته و با متهم کردن دوسویه، از وجاهت و اعتبار نظام اسلامی بکاهند؟ به نظر می رسد که اینگونه رفتارها بیش از آنکه دلیلی منطقی داشته باشد، محصول علل و عواملی است که در پشت پرده مدیریت چنین اقداماتی قرار دارد! در بررسی علل روانشناسانه این قبیل اقدامات، باید بیشتر به تیپولوژی و شخصیت چهره های اصلی حلقه انحرافی منسوب به دولت توجه کرد.


این جریان نشان داده که علاقه مند است تا از طریق اقدامات و تصمیم گیری های شاذ، هر از گاهی به افکار عمومی و جامعه شوک وارد کرده و حواس ها و توجهات را به خود جلب کند! لذا هر چند روز یک بار باید منتظر انتشار اخباری خارق عادت! از این حلقه باشیم .این جریان یک روز با طرح مسائلی در باب باستانگرایی و بزرگنمایی افراطی شاهنامه و فردوسی و کوروش و غیره و ذلک احساسات را جریحه دار کرده و روز دیگر با مخالفت با طرح ارتقای امنیت اجتماعی نیروهای انتظامی مسئولان مربوطه را تحت فشار قرار می دهد.


یک روز از طرح مذاکره با آمریکا و روزی دیگر از مشکل نداشتن با ملت اسرائیل! (رژیم صهیونیستی) سخن می رانند! موارد متعدد دیگری از این قبیل را نیز می توان بر فهرست اقدامات حلقه انحرافی افزود. با چنین وضعیت روان شناختی! روحیه شاذگرایی و علاقه مندی به غیرقابل پیش بینی بودن! وقتی تشدید می شود که بدانیم این جریان از چند جهت دچار مشکلات عدیده ای است:


1- سوءتدبیر و سوءمدیریت در عرصه اقتصادی در کنار عوارض ناشی از تحریم ها، کار را بر این حلقه سخت کرده و در مقام مسئولیت، در معرض پاسخگویی قرار داده و از اعتبار و جایگاه اجتماعی آن کاسته است. حلقه انحرافی برای خروج از این وضعیت، تلاش دارد تا با مشغول سازی و فریب افکار عمومی و پرت کردن حواس ها از موضوعات اصلی جامعه از پاسخگویی بگریزد و از فشارها بکاهد، ضمن آنکه با فرافکنی مسئولیت وضع موجود را بر دوش دیگران بگذارد.


2 -قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و پایان کار هشت ساله رئیس جمهور و در نتیجه کنار گذاشته شدن این حلقه از مناصب اجرایی کشور، نیز از عوامل دیگری است که در بررسی چنین اقداماتی باید مورد توجه قرار گیرد. حلقه انحراف در تلاش است تا به هر نحو ممکن در قدرت باقی مانده و حوزه نفوذ و اختیارات خود را از دست ندهد و این در حالی است که برای موفقیت در انتخابات با مشکلات عدیده ای مواجه است، ضمن آنکه اقدامات واگرایانه این جریان و فاصله گرفتن از اصول و آرمان های مورد علاقه ملت، از محبوبیت و اعتبار این جریان به شدت کاسته است. این وضعیت موجب شده که شکست در انتخابات آتی از هم اینک به کابوسی برای حلقه انحراف بدل شود؛ شکستی که می تواند پرونده سیاسی آن را برای همیشه باطل کند.


در چنین شرایطی است که نوعی اقدامات عجیب و غریب و ساختارشکنانه می تواند بار دیگر این حلقه را در معرض تماشای عمومی قرار دهد! مخالفت با تعطیلی روزنامه شرق، تلاش برای بازدید رئیس جمهوری از زندان اوین، آخرین اقداماتی است که در این راستا می توان آن را تحلیل کرد که به ظاهر در جهت جلب آرای خاکستری و کسب رأی از سبد اصلاح طلبان صورت گرفته است.


خطاب به این حلقه باید گفت در برابر ملت بصیر ایران که دل در گرو رهنمودهای حکیم فرزانه انقلاب اسلامی دارند، چنین اقداماتی نه تنها دستاوردی نخواهد داشت، بلکه بالعکس موجب خواهد شد که بیش از پیش هویت این حلقه برای ملت آشکار شود. خطاب به مسئولان نیز باید عرض شود که شایسته نیست در حالی که همه نشانه ها از ضرورت وحدت و انسجام مسئولان برای عبور از مشکلات پیش رو حکایت دارد؛ با اعتماد به حلقه ای منحرف، فرصت ها را سوزانده و ناخودآگاه در جورچینی بازیگر شویم که منافع ملی را نادیده گرفته است.

۱۳۹۱/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...