نسخه چاپی

مسكو: اقدامات ایران برای كاهش تعهداتش در برجام را درك می‌كنیم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با تاكید بر اینكه مسكو متوجه دلایل اتخاذ گام دوم ایران در كاهش تعهدات برجامی خود است، افزود: «از ایران می‌خواهیم كه از اقداماتی بیشتری كه می‌تواند سبب پیچیده‌ شدن اوضاع شود، بپرهیزد».

به گزارش نما، یک مقام ارشد روس در واکنش به اعلام آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران گفته است که مسکو خواهان ادامه گفت‌و‌گوهای دیپلماتیک و پرهیز از پیچیدگی بیشتر اوضاع است.

اخبار سیاسی- ​بنا بر گزارش «اسپوتنیک»، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در مصاحبه با این رسانه روس به سوالاتی درباره اعلامیه امروز یکشنبه ایران در خصوص آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی این کشور پاسخ داد.

این مقام روس گفت: «ما (روسیه) متوجه این اقدامات (ایران) و دلایلی که ایرانی‌ها را به سمت اتخاذ چنین اقداماتی هل داده است، هستیم. ما از ایران می‌خواهیم که از اقدامات بیشتری که می‌تواند وضعیت توافق هسته‌ای را بیشتر از قبل پیچیده کند، بپرهیزد».

به گفته این مقام روس، تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی سازی خود، «اقدامی غیرمنتظره نبود» و این کشور به روشی شفاف در حال پیش بردن ادقامات خود است.

اولیانوف اعلام کرد، ظرف چند روز آینده دقیقا مشخص خواهد شد که ایران سطح غنی سازی خود را تا چه حد افزایش داده و احتمال دارد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه چهارشنبه هفته جاری خود در این باره گزارشی ارائه کند.


این نماینده روس افزود: «به هر تقدیر، هنوز برای تداوم تلاش‌های دیپلماتیک فرصت وجود دارد و این تلاش‌ها ادامه خواهند یافت».

اظهارات اولیانوف ساعاتی بعد از نشست سخنگوی دولت ایران به همراه معاون وزیر خارجه و سخنگوی سازمان انرژی اتمی برای اعلام آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی مطرح شد.

۱۳۹۸/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...