نسخه چاپی

صادرات ۱۲۰ میلیون دلار آب‌نبات تولیدی با شكر یارانه‌ای!

به دنبال افشای موضوع صادرات ۱۲۰ میلیون دلار آب نبات از كشور كه با استفاده از شكر تامین شده با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی تولید شده‌اند كه در حكم صادرات محصولات یارانه‌ای داخلی بوده و ممنوع است، سرپرست سازمان توسعه تجارت در این زمینه توضیحاتی ارائه كرد.

به گزارش نما، محمدرضا مودودی در حاشیه همایشی که امروز در این سازمان برگزار می‌شود، در این رابطه به ایسنا گفت: متأسفانه با توجه به اینکه برای صادرات برخی کالاها که با مواد اولیه وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید شده‌اند، عوارضی در نظر گرفته نشده، شاهد آن بودیم که برخی از افراد این کالاها را تولید کرده و صادر می‌کنند.

اخبار اقتصادی- به گفته وی، این فرآیند که با ارز ارزان‌قیمت انجام می‌شود، حتی در صورت رسیدن به صادرات نیز نمی‌تواند یک آمار سالم باشد زیرا بنا بوده هزینه‌ای که برای این ارز یارانه‌ای پرداخت شده، در اختیار اقشار مختلف مردم قرار گیرد (نه اینکه صادر شود).

وی در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با چگونگی پیگیری قانونی این تخلف، تصریح کرد: ما اطلاعات نهایی خود از پالایش این حساب‌ها را به بانک مرکزی اعلام می‌کنیم و تمام این افراد موظفند به مراجع قضائی و دیگر مراجع قانونی پاسخ دهند که ارز دریافتی را در چه حوزه‌ای مورد استفاده قرار داده و به چه شکل صادر کرده‌اند.

به گفته مودودی حداقل پاسخی که این افراد باید بدهند، بازگشت تمام ارز صادراتی خود از محل این کالاهاست که قطعاً این فرآیند به شکلی جدی پیگیری خواهد شد.

۱۳۹۸/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...