نسخه چاپی

آمریكا برای بازگشت به مذاكرات باید تحریم ها را لغو كند

عضو فراكسیون نمایندگان ولایی در مجلس می گوید موضع ایران كاملا شفاف و روشن است، آمریكا برای بازگشت به مذاكرات باید تحریم ها را بردارد.



به گزارش نما، حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به شرط ایران برای بازگشت آمریکا به میز مذاکرات، گفت: همان طور که می دانید، مهلت 60 روزه ایران به طرفین برجام به پایان رسیده و برنامه کاهش تعهدات برجامی ایران شروع شد، در ادامه دو اقدام دیگر نیز انجام خواهد گرفت.

اخبار سیاسی-​ رئیس کمیسیون حمایت از تولید داخل و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی ، تاکید کرد: اقدامات متقابل ایران در چارچوب برجام و مستند به مفاد 26 و 36 توافق هسته است، در این دو ماده تاکید شده در صورتی که یکی از طرفین به تعهدات خود عمل نکند، طرف مقابل می تواند متقابلا سطح تعهدات خود را کاهش دهد.

برجام بدون آمریکا



نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه ایران تاکنون به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، بیان داشت: از امروز به بعد و با توجه به ظرفیت برجام، سطح تعهدات خود را کاهش می دهیم، امیدواریم کشورهایی که مدعی پایبندی به برجام هستند از جمله اروپایی ها از این فرصت استفاده کنند و تعهدات خود را عملیاتی کنند.

وی تاکید کرد: اصل تعهد طرف مقابل برداشتن تحریم ها و در اولویت رفع تحریم های نفتی و بانکی است، بنابراین انتظار می رود که اروپایی ها برای اجرای این تعهداتشان اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی نقش پادمانی

فولادگر در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به شکایت آمریکا از ایران به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به دلیل کاهش تعهدات برجامی، بیان داشت: درخواست آمریکا برای نشست فوق العاده بسیار مسخره و تعجب آور است، کشوری که از برجام خارج شده و عملا به توافق هسته ای اعتقاد ندارد چطور می تواند از شورای حکام در خواست رسیدگی داشته باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آمریکا از شورای حکام خواسته است فعالیت هسته ای ایران را در چارچوب برجام بررسی کند این در حالی است که آمریکا از یکسال و دو ماه پیش از برجام خارج شده است بنابراین نمی تواند چنین شکایتی را مطرح کند.

وی گفت: از سوی دیگر آژانس بین المللی انرژی اتمی نقش پادمانی دارد، فقط می تواند نظر کلی بدهد و نمی تواند برای برجام تصمیم بگیرد چرا که برجام توافق بین کشورهای 1+5 سابق یا 1+4 کنونی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس با بیان اینکه شکایت آمریکا در صورتی قابلیت پیگیری دارد که به برجام برگردد، عنوان کرد: شرط بازگشت آمریکا به برجام لغو تحریم ها است، موضع ایران در این زمینه کاملا شفاف و روشن بوده، شرط اول برداشت تحریم ها با اولویت رفع تحریم های نفتی و بانکی است.

۱۳۹۸/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...