نسخه چاپی

آمریكا با عقب‌نشینی از مواضع می‌تواند پای میز مذاكره با ایران بنشیند

رئیس فراكسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاكید بر اینكه مذاكرات نباید منوط به توقف كاهش تعهدات برجام شود، گفت: آمریكا با عقب‌نشینی می‌تواند پای میز مذاكره با ایران بیاید.

به گزارش نما، حمیدرضا حاجی‌بابایی، گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه با حسن روحانی ریاست جمهوری ایران و پیشنهاد حضور آمریکا در دور جدید مذاکرات را یادآور شد و گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در اجرای گام اول و دوم در مسیر غنی سازی اورانیوم و با هدف کاهش تعهدات برجام عکس العملی در برابر عدم رعایت تعهدات اروپا و آمریکا بود.
افزایش غنی سازی اورانیوم نباید متوقف شود/ کاهش تعهدات تناقضی با مذاکرات ندارد

اخبار سیاسی- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری پیمان شکنی آمریکا و اروپا در قِبال ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در مقابل پیمان‌شکنی صورت گرفته بخشی از تعهدات خود در برجام را کاهش داده است، اگر اروپا بتواند اقدامی در راستای جبران خسارات ایران انجام دهد و در مسیر تعهدات گام بردارد برای ما قابل تأمل است.

وی افزود: جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی نباید این اقداماتی که این روزها در حال انجام آن است مانند غنی سازی اورانیوم را متوقف کند، این اقدامات تناقضی با گفت‌وگو و مذاکره با طرف‌های برجام ندارد. لذا در صورتی که مذاکرات نتیجه‌بخش و موفقیت آمیز باشد ما در مورد اقدامات خود تجدید نظر می‌کنیم و در غیر این صورت هم ایران چیزی را از دست نداده زیرا همزمان به اقدامات متقابل پرداخته است.

حاجی بابایی معتقد است: بازگشت اروپا به مذاکره اگر بدون توقف اقدامات ایران در برداشتن محدودیت‌ها باشد، امکان‌پذیر است هرچند آنها قابل اطمینان نیستند اما مذاکرات نباید منوط به توقف اقدامات اخیر شود زیرا به مصلحت جمهوری اسلامی ایران نیست.
حضور آمریکا در مذاکرات برجام با هدف عقب‌نشینی قابل تأمل است

وی در مورد حضور آمریکا در دور جدید مذاکرات، گفت: آمریکا اگر بدون تعیین شرایط و با هدف عقب نشینی از مواضع خود به مذاکرات و تعهدات برجام بازگردد، قابل تأمل است اما اگر به دنبال فریب و نیرنگ جدید باشد، دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید مواظبت کند. در واقع ما نباید اقداماتی را که در مسیر رفع محدودیت‌ها شروع کردیم را متوقف کنیم.


این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: مذاکره با 4+1 یا 5+1 در این شرایط می‌تواند انجام شود البته باید توجه داشت که مجدد آسیبی به ایران نزنند. آمریکا هم اگر به دنبال جبران کاستی‌ها و خساراتی باشد که در طول یک سال گذشته به جمهوری اسلامی وارد کرده، قابل تأمل است و در این شرایط می‌توان مذاکراتی را برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات انجام داد.
لزوم انجام مذاکرات مشخص در محدوده زمانی معین و با اقدامات پله‌ای

حاجی بابایی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در دور جدید مذاکرات باید بر تعلل اروپایی‌ها تاکید کند و مذاکرات مشخص در محدوده زمانی معین و همراه با اقدامات پله‌ای را انجام دهد، به این معنی که ایران در قبال هر گامی که طرف مقابل بر‌می‌دارد یک قدم رو به جلو بردارد.
لزوم حضور دولتی‌ها در مجلس و توضیح درباره شرایط فعلی

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در هفته آتی باید به موضوع ورود پیدا کند، دولتی‌ها هم باید در مجلس حاضر و ضمن پاسخ به سوال نمایندگان نسبت به رفع ابهامات در این خصوص بپردازند زیرا مجلس همیشه پشتیبان و حامی دولت بوده و برای این حمایت باید در جریان تمام امور قرار بگیرد.

۱۳۹۸/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...