نسخه چاپی

شورای حكام آژانس فقط وظیفه نظارت دارد

رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس با تاكید بر وظیفه پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: موضوع نشست شورای حكام آژانس در ادامه سایر رفتارهای خصمانه آمریكایی‌ها و از ریشه غلط است و طبیعتا هم بدون نتیجه است.

به گزارش نما، مجتبی ذوالنوری در واکنش به موافقت شورای حکام با درخواست نماینده آمریکا مبنی بر برگزاری نشست فوری علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران، گفت: هر کدام از اعضای شورای امنیت سازمان ملل درخواست برگزاری جلسه آژانس یا شورای حکام آژانس را داشته باشند، این جلسه می‌تواند تشکیل شود اما موضوع مطرح در این جلسه ممکن است در صلاحیت شورا باشد یا نباشد.
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه پادمانی دارد

اخبار سیاسی- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: در صورتی که موضوع در صلاحیت شورای حکام آژانس باشد؛ با توجه به نوع مذاکرات و استدلال طرف‌های ذی نفع و قضاوت شورای حکام و آژانس تصمیم گرفته می‌‌شود اما اگر موضوع در صلاحیت شورا نباشد امکان تصمیم‌گیری وجود ندارد لذا نشست بدون نتیجه می‌ماند، اگر تصمیمی هم اتخاذ شود غیر قابل اجرا و غیر قانونی است.

وی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه پادمانی دارد، آژانس نمی‌تواند درباره مسائل مرتبط با کاهش یا افزایش تعهدات جمهوری اسلامی ایران در قِبال برجام بپردازد، آژانس در چارچوب پادمان می‌تواند اقدام کند.
آژانس باید تنها طی مسیر صلح آمیز هسته‌ای ایران را نظارت کند

ذوالنور یادآور شد: پادمان از ریشه مصدری پاییدن به معنای نظارت و نظاره‌گری است، لذا آژانس می‌تواند در شرایطی که NPT تعریف کرده به وظیفه نظارتی خود بپردازد، NPT بر منع تولید، تکثیر و به کارگیری سلاح‌های هسته‌ای تاکید دارد لذا آژانس بر ما نظارت می‌کند تا ببیند جمهوری اسلامی از

۱۳۹۸/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...