نسخه چاپی

ادامه وضعیت نابسامان وزارت دفاع آمریكا

در حالی كه آمریكا با بحران‌های متعددی روبرو است، ریچارد اسپنسر قرار است به عنوان سرپرست جدید وزارت دفاع آمریكا مشغول به كار شود.

به گزارش نما، ریچارد اسپنسر چهارمین سرپرست وزارت دفاع آمریکا در 6 ماه اخیر به شمار می‌رود. معرفی اسپنسر از سوی دونالد ترامپ به عنوان وزیر جدید دفاع ایالات متحده در شرایطی است که واشنگتن با بحران‌های متعددی در عرصه بین‌المللی روبرو است.

اخبار بین الملل- ​بسیاری از کارشناسان سیاسی و نظامی بر این باورند که آمریکا دیگر توانایی پذیرش و تحمل یک فرد جدید به عنوان سرپرست وزارت دفاع را ندارد.

وضعیت نابسامان وزارت دفاع آمریکا در شرایطی است که تنش‌های ایران و آمریکا در خلیج فارس افزایش یافته است. آمریکا همچنین به دنبال جلب حمایت متحدان خود در سوریه است تا با هرگونه اقدام مجدد گروه تروریستی داعش در این کشور مقابله کند.

واشنگتن همچنین در حال جنگ سرد با چین است. اقدامات تحریک آمیز آمریکا در دریای جنوبی چین موجب افزایش تنش بین دو کشور شده است.

هم اکنون 20 پست شغلی در پنتاگون خالی است یا به صورت موقت اداره می شود. اخیرا ویلیام موران که به عنوان افسر ارشد نیروی دریایی آمریکا منصوب شده بود، به خاطر متهم شدن به رسوایی جنسی از این سمت استعفا کرده است.


بسیاری از مقام‌های سابق وزارت دفاع آمریکا نسبت به تبعات منفی اداره این وزارتخانه به صورت سرپرستی و طولانی شدن روند انتخاب وزیر جدید هشدار می‌دهند.

اشتون کارتر وزیر دفاع پیشین آمریکا در این باره گفت: یک جهان رقابتی وجود دارد، در اینجا چینی‌ها، روس‌ها، ایرانی‌ها، کره شمالی و تروریست‌ها وجود دارند. شما باید برای فعالیت در این جهان به شدت رقابتی آماده باشید. تنها یک وزیر و یک رهبری مقتدر و ارشد می‌تواند افراد را به سوی جلو هدایت کند.


۱۳۹۸/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...