نسخه چاپی

برگزاری پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری در روز جمعه

رئیس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری از برگزاری پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری با حضور 3371 نفر از كاندیداها در روز جمعه 21 تیر خبر داد.

به گزارش نما، سیدحسن امامی رضوی رئیس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری امروز در نشست خبری با اشاره به نقش مهم پرستاران در نظام سلامت، اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری به عنوان سازمانی برای پیگیری مسائل و مشکلات گروه پرستاری و در جهت ارتقا سلامت مردم یک سازمان مردم نهاد تلقی می‌شود.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه در چهار دوره برگزاری انتخابات نظام پرستاری به یک پختگی مطلوب‌تری رسیده‌ایم و تعاملات مثبتی بین نظام پرستاری و وزارت بهداشت ایجاد شده است، اظهار داشت: در پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری تعداد شهرستان‌های واجد شرایط برای انتخابات 15 درصد افزایش یافته است و از 127 شهرستان به 147 شهرستان افزایش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه از 52 دانشگاه در دوره چهارم اکنون به 60 دانشگاه در دوره پنجم رسیده‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری با بیان اینکه واجدین شرکت در انتخابات از 127 هزار نفر در دوره گذشته به 180 هزار نفر رسیده است،‌گفت: 3780 نفر عوامل اجرایی انتخابات هستند ضمن اینکه 590 صندوق نیز کار برگزاری انتخابات را انجام می‌دهند با توجه به اینکه تعداد صندوق‌ها در دوره قبلی 480 صندوق بود.

امامی رضوی با اشاره به شرایط شرکت پرستاران در زمان رأی‌گیری، خاطرنشان کرد: داشتن کارت هویت فردی و کارت نظام پرستاری برای شرکت کنندگان در انتخابات الزامی است.

وی ابراز داشت: در دوره گذشته 3080 نفر احراز صلاحیت شدند و اکنون در پنجمین دوره 3371 نفر احراز صلاحیت شده و انتخابات 8 شهرستان نیز به انتخابات میان دوره‌ای رفته است.


رضوی متذکر شد: انتخابات از ساعت 8 صبح روز جمعه 21 تیرماه آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه دارد و تمدید ساعت برگزاری انتخابات نیز با نظر هیات نظارت و هیات اجرایی قابل تمدید است.

وی گفت: نتیجه قطعی انتخابات اول مرداد ماه اعلام می‌شود.

حیدری رئیس هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره نظام پرستاری نیز در این نشست، اظهار داشت: با توجه به ابلاغ وزیر بهداشت برای معرفی نمایندگان برای تشکیل هیات نظارت جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت کشور،‌ دادستانی و نظام پزشکی و دستگاه دیگر برگزار شد.

وی ادامه داد: امروز آخرین روز تبلیغات کاندیداها است ضمن اینکه بالغ بر 3300 نفری که به عنوان کاندیدا مطرح شدند از طرف حوزه انتخابیه کار افرادی به عنوان رد صلاحیت معرفی شدند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره نظام پرستاری عنوان داشت: تعداد 147 شهرستان واجد برگزاری انتخابات بودند که 8 شهرستان نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن انتخابات در آنها برگزرا نمی‌شود و به انتخابات میان دوره‌ای می‌روند.

حیدری با اشاره به روند تعیین صلاحیت کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری خاطرنشان کرد: در مهلت قانونی استعلام افراد توسط مراجعی همچون دادستانی ،‌ثبت احوال،‌ وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی انجام شد و افرادی که رد صلاحیت شده بودند اعتراض آنها به هیات نظارت مرکزی ارجاع شد که این تعداد حدود 35 نفر بودند، 12 نفر از آنها اعتراضی نداشته و در مجموع 8 نفر از این افراد و به عبارتی کمتر از یک درصد از افرادی که برای انتخابات مطرح شده بودند رد صلاحیت شوند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درخصوص وجود شائبه ورود برخی افراد با داشتن جرائم قضایی و اخلاقی در پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری یادآور شد: براساس قانون دو مورد خاص است که به باید به آن توجه شود؛ یکی محکومیت کیفری است که باعث ایجاد محرومیت اجتماعی شده است و معاون دادستان کل در این خصوص نظر می‌دادند.

حیدری اضافه کرد: موضوع دوم اشتهار به فساد اخلاقی و مالی بود که در هیچ کدام از موارد ارجاعی این موضوع وجود نداشت؛ البته ممکن است در برخی موارد عنوان شود که چنین موضوعی در افراد وجود دارد اما به دلیل اینکه صفت اشتهار را ندارند رد صلاحیت معنایی پیدا نمی‌کند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره نظام پرستاری درباره تعداد اعضای نظام پرستاری بیان داشت: اعضای هیات نظام پرستاری در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود که حداقل 7 نفر بوده و 2 نفر به عنوان علی‌البدل انتخاب شده و این افراد در شهرستان‌ها نمایندگانی انتخاب می‌کنند که آنها شورای مرکزی نظام پرستاری را تشکیل می‌دهند و درنهایت رئیس کل نظام پرستاری انتخاب می‌شود.

وی درخصوص طرح این موضوع که وجود جریان‌های سیاسی در انتخابات دخیل هستند تاکید کرد: ما به دنبال منویات وزیر بهداشت مبنی بر پرهیز از جهت‌گیری سیاسی در وزارت بهداشت اینجا به قطع اطمینان می‌دهم که به هیچ وجه مسائل سیاسی در حوزه نظارت و اجرایی انتخابات دخالت نکرده است.

فریدون خیری جانشین ستاد مرکزی اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری نیز اظهار داشت: داوطلبانی که عضو رسمی سازمان نظام پرستاری هستند و کارت آنها اعتبار داشته باشد می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند اما افرادی که قصد رأی دادن دارند تنها با داشتن کارت هویت ملی و هویت صنفی می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و داشتن اعتبار کارت نظام پرستاری برای رای دادن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه کارت عضویت نظام پرستاری 358 نفر از داوطلبان و کاندیداهای شرکت در انتخابات اعتبار نداشته است، افزود: پس از بررسی و در مرحله بعدی این تعداد به 147 نفر رسید که تعدادی از آنها حق عضویت خود را پرداخت کردند و درنهایت اکنون تنها 80 نفر از جمعیت 3371 نفری که تایید شدند حق عضویت خود را پرداخت نکرده بودند ضمن اینکه 68 نفر نیز تاکنون انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام کردند.

جانشین ستاد مرکزی اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری با بیان اینکه افراد شرکت کننده در انتخابات در نهایت باید به 3371 نفر از کاندیداها رای دهند افزود: از این تعداد1816 نفر یعنی 54 درصد از خانم‌ها بوده و 1555 نفر یعنی 46 درصد از آقایان هستند.

میزبان دبیر هیات مرکزی نظارت نیز در این نشست خبری اظهار داشت: انتخابات از ساعت 8 شروع می‌شود و واجدین شرایط در انتخابات باید کارت شناسایی احراز هویت خود و کارت نظام پرستاری را برای شرکت در انتخابات همراه داشته باشند.

۱۳۹۸/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...