نسخه چاپی

سوءاستفاده ۱۱۷میلیاردی از ارز مرجع

مدیركل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان، مجموع سوء استفاده شركت های وارد كننده، از ارز مرجع را تاكنون 117 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: بیش از 116 میلیارد و400 میلیارد تومان این رقم مربوط به چهار شركت بزرگ وارد كننده خودرو است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ˈسید مجتبی قاسمیˈ، عنوان کرد: از ابتدای طرح تشدید بازرسی و نظارت از شرکت های وارد کننده مواد اولیه و کالا با ارز مرجع ( از ۱۱ بهمن ۹۰ تاکنون) تاکنون موارد متعددی پرونده تخلف در حوزه مواد غذایی ، دارو ، قطعات ماشین آلات ، تایر ، کاغذ و سایر موارد تشکیل شده است .

وی گفت : از تعزیرات حکومتی انتظار داریم تا با در اولویت قرار دادن پرونده ها ، هرچه زودتر به سوء استفاده های صورت گرفته رسیدگی و رای نهایی را صادر کند.

قاسمی تاکید کرد:هم اکنون همچنان بررسی فرایند توزیع کالا توسط شرکت های وارد کننده با ارزمرجع دردستور کار است.

وی ادامه داد : در صورتی که هر یک از افراد کالای وارداتی خود را اعم از خودرو یا غیره بدون قیمت گذاری توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت توزیع کنند ، به عنوان متخلف شناخته شده و پس از تشکیل پرونده، تخلفات آنها به مراجع قانونی ارسال می شود..

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود:هم اکنون تمامی سازمان های صنعت ، معدن و تجارت ۳۱ استان ، به بررسی پرونده وارد کنندگان کالا با ارز مرجع در استان خود می پردازند ودر صورت عدم قیمت گذاری و تعیین قیمت و توزیع در کانال های مشخص شده پرونده تخلف و به مراجع قانونی ارسال می شود .

۱۳۹۱/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...