نسخه چاپی

آغاز دور جدید حملات نیروهای حفتر به جنوب پایتخت لیبی

نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» دیشب مواضع نیروهای دولت وفاق ملی در شهر «غریان» واقع در جنوب غربی پایتخت لیبی را بمباران كردند.

به گزارش نما، نیروهای حفتر دیشب دور جدید حملات علیه جنوب طرابلس را آغاز کرده و چندین مواضع نیروهای دولت وفاق ملی در شهر غریان را بمباران کردند.

اخبار بین الملل- شبکه سعودی العربیه گزارش داد که نیروهای حفتر دیشب چندین پایگاه دولت وفاق ملی در شهر غریان را بمباران کردند و انتظار می‌رود که این شهر کوهستانی و استراتژیک طی ساعات آینده به صحنه عملیات نظامی بزرگ و درگیری‌های شدید بین نیروهای حفتر و دولت وفاق ملی تبدیل شود.

شهر غریان واقع در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی طرابلس که دروازه اصلی پایتخت لیبی محسوب می‌شود و مقر فرماندهی حفتر برای تصرف طرابلس بود با وجود حمایت‌های مصر، عربستان سعودی، امارات، فرانسه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از وی، اخیرا از نیروهای حفتر بازپس گرفته شد. پس از این شکست حفتر که ترکیه را به حمایت تسلیحاتی از دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» متهم کرده، تهدید کرد که هواپیماها و کشتی‌های ترکیه به مقصد لیبی و بالعکس را هدف قرار خواهد داد.

۱۳۹۸/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...