نسخه چاپی

اقدام جنجالی پاناما پس از توقف نفتكش گریس1

پاناما قصد دارد تعداد دیگری از كشتی هایی را با پرچم این كشور اقدام به نقض تحریم های بین المللی می كنند از فهرست ناوگان دریایی خود حذف كند.

به گزارش نما، مقامات دریانوردی پاناما می گویند به زودی اجازه رفت و آمد شمار دیگری از کشتی ها با پرچم این کشور را لغو خواهند کرد.

اخبار سیاسی- ​بنا به اعلام مقامات پاناما کشتی هایی که تحریم ها و قوانین بین المللی را نقض می کنند مشمول این تصمیم خواهند شد. به این ترتیب این کشتی ها دیگر اجازه رفت و آمد با پرچم این کشور را نخواهند داشت.

رویترز نیز با مخابره این خبر می نویسد: مقامات دریانوردی پاناما در حالی این خبر را اعلام کردند که در ماههای اخیر مجوز رفت و آمد ۶۰ کشتی با پرچم پاناما لغو شده است.

دولت پاناما پس از آنکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۸ بار دیگر تحریم ها علیه ایران را به اجرا در آورد ۵۹ نفت کش را از ناوگان دریایی خود حذف کرده بود.

ابرنفتکش «گریس ۱» که هفته گذشته از سوی دولت جبل الطارق توقیف شد با ثبت نام پاناما بر روی بدنه آن در حال رفت و آمد بود. این در حالی است که پاناما اعلام کرده است که این ابرنفتکش از روز ۲۹ مه (هشتم خرداد) دیگر در ناوگان این کشور نبوده است.

بنا به قوانین بین المللی هر کشتی تجاری باید از سوی کشوری به ثبت رسیده باشد. پاناما با ۷۱۰۰ کشتی بزرگترین ناوگان دریایی جهان را دارد.


۱۳۹۸/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...