نسخه چاپی

تدبیر قابل‌دفاع پیش‌فروش نفت ازسوی وزارت نفت

عضو كمیسیون بودجه مجلس با بیان اینكه عدم وابستگی به نفت به معنای قفل كردن در چاه‌های نفتی نیست، گفت: پیش‌فروش نفت یكی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها است و به نظر می‌رسد این تدبیر ازسوی وزارت نفت عاقلانه و قابل‌دفاع باشد.

به گزارش نما، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در تحلیل راهکار جدید دولت برای دور زدن تحریم‌ها مبنی بر "پیش‌فروش نفت به کشورهای قدرتمند"، گفت:عدم وابستگی به نفت به معنای قفل زدن به در چاه‌های نفتی نیست ضمن آنکه که نوع ساختار پالایشگاهی برخی از کشورها متناسب با نوع نفت ایران است و این کشورها عموما مشتریان قدیمی و بالای 50 سال ایران هستند لذا اگر به آن‌ها نفت نفروشیم مجبور به تغییر سیستم پالایشگاهی خود و تهیه نفت از کشورهای دیگر می‌شوند و اگر سیستم پالایشگاهی آن‌ها تغییر کند دیگر نفت را رایگان هم از ما قبول نخواهند کرد.
یک روز تحریم‌ها تمام می‌شوند لذا نباید با بی‌درایتی کاری کرد آن روز دوباره از صفر آغاز کنیم

اخبار اقتصادی- نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فروش نفت برای حفظ چرخه تولید پالایشگاه‌های داخلی ضروری است، افزود: شیب چاه‌های نفت ایران به سمت کشورهای همچون قطر، عمان و... است لذا اگر سهم خود را برداشت نکنیم آن‌ها این سهم را تصاحب خواهند کرد، ضمن آنکه یک روز تحریم‌ها تمام می‌شوند لذا نباید با بی‌درایتی کاری کرد آن روز دوباره از صفر آغاز کنیم.

پیش فروش نفت یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها است و به نظر می‌رسد این تدبیر ازسوی وزارت نفت عاقلانه و قابل‌دفاع باشد

جعفرزاده ایمن‌آبادی یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها را پیش‌فروش نفت دانست و گفت: به نظر می‌رسد این تدبیر ازسوی وزارت نفت عاقلانه و قابل‌دفاع باشد.

گسترش زیرساخت‌های افزایش تولید با پیش‌فروش نفت



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کشورهای رقیب و همسو با دشمن بیکار ننشسته و درصدد به دست آوردن مشتریان سنتی ایران هستند، اضافه کرد: پولی که امروز بابت پیش‌فروش نفت در اختیار کشور قرار می‌گیرد عواید بسیاری مانند گسترش زیرساخت‌های افزایش تولید را به همراه خواهد داشت و از همه مهمتر تشکیلات نفت فعال می‌ماند.

۱۳۹۸/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...