نسخه چاپی

پیوند هنر و صنعت نیاز جامعه امروز است

دبیر اجرایی جشنواره تصویر صادرات صنایع خلاق، گفت: هدف از برگزاری این رویداد علاوه بر برطرف كردن مشكلات مربوط به صادرات این محصولات به نوعی به دنبال پیوند واقعی میان هنر و صنعت نیز هستیم.

به گزارش نما، محمد ولی دبیر اجرایی جشنواره تصویر صادرات صنایع خلاق درباره جزئیات و ابعاد مختلف برگزاری جشنواره تصویر صادرات صنایع خلاق، اظهار داشت: هدف اصلی ما این است که با کشف ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و هنری، صنایع دستی، گردشگری، رسانه‌های دیجیتال ضمن برطرف کردن مسائل و مشکلات پشت پرده این محصولات در امر صادرات محصولات خلاق، به نوعی میان «هنر» و «صنعت» به معنای واقعی پیوند برقرار کنیم.

اخبار فرهنگ و هنر _ وی افزود: پیوند میان صنعت و هنر بدون شک می‌تواند بهترین منابع و محل برای ارز آوری کشور برای جایگزنی نفت محسوب شوند.

رئیس میز صنایع خلاق و نوآورانه و دبیر اجرایی جشنواره تصویر صادرات صنایع خلاق به برگزاری جشنواره تصویر صادرات در اسفند سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: به دنبال آن هستیم که حلقه صنایع خلاق که مفقود باقی مانده است را پیدا کرده و در این زمینه گام‌های اساسی برای بهبود آن برداریم.

ولی گفت: این جشنواره در ۸ گروه برگزارمی‌شود که بخش رسانه‌های دیجیتال با پویانمایی، شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا با کارکردهای ویژه آن در این جشنواره حضور خواهد داشت.

این مدیر فرهنگی با بیان اینکه باید به مالکیت فکری و معنوی ارج نهیم تا جشنواره صنایع خلاق به بهترین شکل ممکن برگزار شود، ادامه داد: معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع کشور در حوزه خلاقیت‌ها هدف اصلی برگزاری این جشنواره است.


وی گفت: در این جشنواره در بخش استانی ۳۱ محصول از تمامی استان‌های کشور به نمایش درمی‌آید که قراراست هر استان مزیت‌های خود را به دیگران معرفی و برترین استان در صنایع خلاق اعلام شود.

دبیر اجرایی جشنواره تصویر صادرات، افزود: برپایی کارگاه‌های تخصصی استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مؤثر برای صادرکنندگان یکی از موارد برنامه‌ریزی شده برای هم اندیشی و همفکری برای تبادل تجارب است.

ولی خاطرنشان کرد: قرار است دیپلمات‌های خارجی حاضر در تهران در یک از روزهای برگزاری این جشنواره بازدید کنند ضمن اینکه با تمرکز بر فعالیت‌ها رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی ایران در خارج از کشور صنایع برتر به خارج از جمهوری اسلامی معرفی شوند.

رئیس میز صنایع خلاق و نوآورانه، نکوداشت ۲ تن از پیشکسوتان و برترین‌های هر بخش و تقدیر از سرمایه‌گذاران صنایع خلاق یکی از بخش‌های جنبی این جشنواره عنوان کرد.

۱۳۹۸/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...