نسخه چاپی

گفت‌وگوی تلفنی ظریف با همتای نروژی

وزیر امور خارجه ایران در مسیر سفرش به نیویورك در توقفی كوتاه در نروژ، در گفت‌وگویی تلفنی با همتای نروژی در خصوص روابط دوجانبه، برجام و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در مسیر سفر خود به نیویورک در توقفی کوتاه در نروژ ، در گفت‌وگویی تلفنی با خانم «اینه اریکسون سورایده» همتای نروژی خود در خصوص روابط دوجانبه، برجام و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

اخبار سیاسی- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز (یکشنبه) 22 تیر ماه برای شرکت در نشست سالانه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد عازم نیویورک شد.

نشست سطح بالای مجمع سیاسی توسعه پایدار توسط شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل از سه‌شنبه نهم تا پنجشنبه 18 جولای (18 تا 30 تیر ماه) در نیویورک در حال برگزاری است و نشست سه روزه وزرا هم قرار است از روز سه‌شنبه 16 تا پنجشنبه 18 جولای (25 تا 27 تیر ماه) در نیویورک برگزار شود. وزیر خارجه ایران قرار است در این نشست شرکت و آنگونه که خودش پیش از این عنوان کرده بود در حاشیه این نشست با مجامع فکری و رسانه‌ها برنامه خواهد داشت.
ظریف قرار است پس از نیویورک برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا سفر کند. ملاقات‌های دو جانبه با مقامات دولت ونزوئلا نیز در دستور کار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و وزیر امور خارجه همچنین پس از ونزوئلا به منظور دیدارهای دو جانبه به دو کشور نیکاراگوئه و بولیوی در آمریکای جنوبی سفر می‌کند.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران و همتای انگلیسی نیز دیروز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. در این گفتگوی تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر غیرقانونی بودن تحریم‌های نفتی آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران به صادرات نفت خود در هر شرایطی ادامه خواهد داد.

ظریف با اشاره به مقصد قانونی نفتکش «گریس -1» در شرق مدیترانه افزود: اتحادیه اروپا که همواره مخالف اعمال فراسرزمینی تحریم های آمریکا بوده است نمی‌تواند خود به چنین اقدامی مبادرت ورزد و دولت انگلیس می‌بایست سریعا نسبت به پایان توقیف غیرقانونی نفتکش مزبور، تمهیدات لازم را به عمل آورد.

۱۳۹۸/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...