نسخه چاپی

اقدام تازه وزیر خارجه انگلیس برای حفظ برجام

رسانه‌های انگلیسی از سفر وزیر خارجه این كشور به بروكسل برای شركت در نشست وزرای خارجه اروپا با هدف حفظ برجام و كاهش تنشها با ایران خبر داده‌اند.

به گزارش نما، رسانه‌های انگلیسی از سفر «جرمی هانت» وزیر خارجه این کشور به بروکسل در روز دوشنبه برای دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا با هدف جلوگیری از سقوط برجام و کاهش تنشها با ایران خبر دادند.

اخبار سیاسی- براساس گزارش اسکاتلند هرالد، جرمی هانت روز دوشنبه در بروکسل در نشست وزرای خارجه اروپا شرکت می‌کند تا حمایت کشورهای اروپایی امضاکننده برجام را درباره ایران به دست آورد.

براساس این گزارش، دیدار وی پس از آن انجام می‌شود که جرمی هانت پیشنهاد رفع توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق را در ازای دریافت تضمین برای عدم اعزام این نفتکش به سوریه ارائه کرده است.

نفتکش حامل نفت ایران اخیرا به صورت غیرقانونی و به بهانه تحریمهای سوریه توسط نیروی دریایی بریتانیا و با کمک گارد ساحلی جبل الطارق توقیف شده بود.

جرمی هانت روز شنبه با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران و همچنین مقامات منطقه جبل الطارق درباره نفتکش توقیف شده به صورت تلفنی رایزنی کرده است.

مطلب پیشنهادی
سحر قریشی برای درمان جوش‌های صورتش چه کرد؟

سحر قریشی برای درمان جوش‌های صورتش چه کرد؟

اسکاتلند هرالد با اشاره به کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام و در سایه افزایش تنشها در منطقه خلیج فارس نوشت: کشورهای اروپایی می‌گویند که همچنان از برجام، که قرار بود تحریمهای اقتصادی علیه ایران را در ازای محدودیتهای برنامه هسته‌ای ایران لغو کند، حمایت می‌کنند اما در عمل مقابله با تحریمهای آمریکا علیه تهران را بسیار سخت یافته‌اند.

هانت در آستانه نشست وزرای خارجه در بروکسل گفت: خاورمیانه اکنون یکی از بی ثباترین مناطق در جهان است اما اگر طرفهای مختلف با تسلیحات اتمی مجهز شوند با یک تهدید اساسی برای بشریت مواجه خواهیم شد و ما همه تلاشمان را برای جلوگیری از این اتفاق به کار خواهیم بست.

وی افزود: انگلیس به همراه فرانسه و آلمان همه تلاشش را برای حفظ توافق هسته‌ای به کار خواهد گرفت و به دنبال ترغیب ایران برای بازگشت به تعهداتش در برجام هستیم.

وی در عین حال بر آزادی کشتیرانی در خلیج فارس تاکید کرد و گفت: ما با شرکای خود برای تضمین حق کشتیرانی تجاری نیز تلاش می‌کنیم.


۱۳۹۸/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...