نسخه چاپی

كویت خواستار عذرخواهی شبكه سعودی «العربیه» شد

معاون وزیر خارجه كویت ضمن محكوم كردن اهانت مجری شبكه سعودی العربیه به كویت، خواستار عذرخواهی این شبكه شد.

به گزارش نما، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت تأکید کرد که وزارت اطلاع‌رسانی کویت بیانیه‌ای صادر و موضع کویت درباره اهانت مجری شبکه العربیه به کویت را اعلام کرده است.

اخبار بین الملل- الجارالله که در حاشیه جشن روز ملی فرانسه در سفارت این کشور سخن می‌گفت، تصریح کرد که آنچه رخ داد یک اشتباه بسیار بزرگ بود و برادران در شبکه العربیه باید سریعا عذرخواهی کنند چرا که کویت برای حل اختلافات به وجود آمده در شورای همکاری خلیج‌فارس تلاش کرده و خواهد کرد.

به نوشته روزنامه کویتی«القبس»، این مقام کویتی همچنین تأکید کرد که سزاوار نیست پاسخ تلاش‌های کویت برای تحقق وحدت در شورای همکاری خلیج‌فارس اینچنین داده شود.

وی اشاره کرد که کویت همواره به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد و دائما خواهان توقف اینگونه هجمه‌های رسانه‌ای است و در غیر این صورت چنین هجمه‌هایی به روابط برادرانه خدشه وارد می‌کند.

این اظهارات الجارالله پس از آن بود که «ساره دندراوی» مجری شبکه سعودی العربیه در برنامه‌ای در این شبکه خبری از خبرگزاری «بلومبرگ» را در خصوص کاهش قیمت مشروبات الکلی در قطر به منظور جذب بیشتر تماشاچیان جام جهانی ۲۰۲۲ نقل کرد و در پایان به حالت کنایه به تلاش‌های کویت برای آشتی دادن قطر با چهار کشور عربی گفت: «منتظر واکنش کویت به این بذل و بخشش قطر هستیم».


از خرداد سال ۱۳۹۶ که چهار کشور عربی (عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین) روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند، کویت تلاش‌های خود برای آشتی دادن به این کشورها آغاز کرده اما تا کنون تلاش‌های آن بی‌نتیجه بوده است.

۱۳۹۸/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...