نسخه چاپی

نظرمعاون احمدی​نژاد درمورد سوال از رئیس جمهور

با وجود آنكه دولتی‌ها و نمایندگان حامی آنها در مجلس از مخدوش بودن ۴ امضای طرح سوال از رییس جمهور سخن می‌گویند، هیات رییسه مجلس با تاكید بر بازبینی در امضاها تاكید دارد كه هیچ شكی در درست بودن تعداد امضاها وجود ندارد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، یک روز بعد از اعلام وصول طرح سوال از رییس جمهور از سوی هیات رییسه مجلس جمعی از اعضای فراکسیون اصولگریان مجلس هم صدا با دولتی‌ها از مخدوش بودن چهار امضا و فاقد اعتبار بودن این طرح سخن می‌گویند.
حجت الاسلام رضا آشتیانی عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴ امضا از طرح سئوال از رئیس جمهور مخدوش است، گفت: مقامات دولتی که طرح سوال به آن ارائه شده اعلام کرده اند طرح سوال از رئیس جمهور دارای ۷۳ امضا بوده و فاقد اعتبار است.

وی با بیان اینکه ۴ امضا از طرح سئوال از رئیس جمهور مخدوش است، اظهار داشت: ۴ نفر از امضا کنندگان طرح سئوال از رئیس جمهور پیش از اعلام وصول طرح سئوال امضاهای خود را پس گرفتند، اما در طرح سوالی که به ریاست جمهوری فرستاده شده امضاهایشان وجود دارد.

نماینده مردم قم درگفت و گو با مهر ادامه داد: حسین گروسی نماینده شهریار و محمد ابراهیم محبی نماینده سنقر به علاوه دو نماینده دیگر اعلام کرده اند که امضاهایشان را از طرح سوال پس گرفته اند اما امضای این افراد در طرح سئوالی که با ۷۷ امضا به ریاست جمهوری فرستاده شده وجود دارد. بر اساس آیین نامه طرح سئوال از رئیس جمهور باید بیشتر از ۷۴ امضا داشته باشد، با توجه به اینکه این ۴ نماینده اعلام کرده اند پیش از اعلام وصول طرح امضای خود را پس گرفته اند طرح سئوال از رئیس جمهور با ۷۳ امضا اعلام وصول شده و به احمدی نژاد ابلاغ شده است بنابر این فاقد اعتبار است.

این درحالی است که حسین گروسی یکی از نمایندگانی که از طرح سئوال منصرف شده بود، ضمن تایید انصراف خود گفته است نامه انصراف از سوال را ۱۰ آبان به معاون فروزنده ارائه داده اما وی این نامه را به هیات رئیسه ارائه نداده است.
حال آنکه که به استناد گفته های این نماینده و آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که تاکید دارد انصراف نمایندگان از طرح سوال باید قبل از اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس صورت گیرد؛ پس از اعلام وصول این طرح، نمایندگان نمی توانند امضاهای خود را پس بگیرند. از ین رو اشکال اصلی در این ماجرا را متوجه دولتی‌ها است که امضاهای باز پس گرفته شده را به هیات رئیسه ارائه نداده اند.

در همین راستا علیرضا منادی سپیدان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به خبرهای منتشر شده به نقل از برخی مسئولان دولت مبنی بر اینکه طرح سئوال از رئیس جمهور فاقد اعتبار است، به مهر گفت: معاون پارلمانی رئیس جمهور پس از اعلام وصول طرح سئوال در صحن علنی اعلام کرد که ۴ نماینده طی نامه هایی از طرح سئوال انصراف داده اند اما این نامه ها به هیئت رئیسه تحویل داده نشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور نامه های انصراف نمایندگان از طرح سئوال ۱۰ آبان به دولت ارائه شده، اما دولت پس از اعلام وصول طرح سئوال در صحن علنی مجلس اعلام کرد این نامه ها را در اختیار دارد. علاوه بر این تعدادی از نمایندگان به فراکسیون اصولگرایان قول داده بودند که امضاهای خود را از طرح سئوال پس می گیرند اما این کار را نکردند و باعث شدند فراکسیون اصولگرایان به اشتباه بیفتد.

وی تاکید کرد: دولت باید نامه های انصراف ۴ نماینده از طرح سئوال را پیش از اعلام وصول طرح در صحن علنی مجلس به هیات رئیسه ارائه می داد و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس انصراف نمایندگان از طرح سئوال پس از اعلام وصول طرح سئوال از رئیس جمهور امکان پذیر نیست.

وزیر اقتصاد: رییس جمهور آماده پاسخگویی به مجلس است/فروزنده: سوال از رییس جمهور به مصلحت نیست
اما در شرایطی که وزیر اقتصاد اخیرا از اعلام آمادگی رییس دولت برای پاسخ به سوال نمایندگان خبر داده بود، لطف الله فروزنده معاون پارلمانی دولت معتقد به آن است که روابط مشترک بین نمایندگان و وزرا، شرکت وزرا در کمیسیون های مجلس و همین رفت و آمدها می تواند بهترین ظرفیت برای حل مسائل باشد و نیازی به طرح سوال از رییس جمهور نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به فارس گفت: استیضاح و سوال حق مجلس است و قانون هم این حق را به مجلس شورای اسلامی داده است. اما نمایندگان باید به این مسئله نیز توجه کنند که آیا در این شرایط، استیضاح یک وزیر یا سوال از رئیس جمهور به مصلحت کشور هست یا خیر. که همه ادله این را نشان می دهد که به مصلحت کشور نیست.
فروزنده ادامه داد: همچنین از نمایندگان خواسته شده در موضوعاتی که ابهام دارند، مباحث خود را به صورت کتبی به ما ارائه دهند تا به سوالات آنها پاسخ داده شود.

روز گذشته نیز بعد از اعلام وصول طرح سوال از رییس جمهور تعدادی از حامیان دولت تلاش نافرجامی را برای به راه انداختن آبستراکسیون در واکنش به این موضوع انجام دادند که در نتیجه ای در برنداشت.

۱۳۹۱/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...