نسخه چاپی

انعقاد قراردادهای داخلی سازی قطعات خودرو

معاون وزیر صنعت از انعقاد قراردادهای داخلی‌سازی قطعات خودرو به ارزش 740 میلیارد تومان و با هدف كاهش 85 میلیون یورویی ارزبری در كشور خبر داد.

به گزارش نما، فرشاد مقیمی در اولین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو اظهار داشت: قراردادهایی به منظور داخلی‌سازی قطعات خودروهای پرتیراژ کشور به ارزش 740 میلیارد تومان بین قطعه‌سازان و صنعت خودرو به امضا می‌رسد که ارزبری این بخش را در طول یکسال حدود 85 میلیون یورو کاهش خواهد داد.

اخبار اقتصادی-وی ادامه داد: از طریق این قراردادها 35 قطعه خودرو توسط 32 قطعه‌ساز کشور تامین خواهد شد و در این زمینه قطعاتی انتخاب شده‌اند که ارزبری داشته و برای تولید آنها نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی در کشور نبوده است.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: در این بحث قطعاتی انتخاب شده‌اند که ترجیحا سابقه تولید در کشور نداشته باشند و البته تولید این قطعات با اولویت قطعه‌سازان کوچک و متوسط خواهد بود.

مقیمی در ادامه با بیان اینکه تا پایان سال میزهای مختلفی برای تعمیق ساخت داخل در صنایع دیگر نیز برگزار خواهد شد، گفت: در صنعت خودرو نیز طی سال جاری 5 میز تعمیق ساخت داخل دیگر نیز برگزار خواهد شد.

به گفته معاون وزیر صنعت در قراردادهایی که امروز منعقد شد تولید قطعات مختلف از جمله سیت سوپاپ، گاید سوپاپ، واشرسرسیلندر، میل سوپاپ توربو شارژ،‌ سنسور اکسیژن موتور PU5 ، کپسول انفجاری کمربند ایمنی و شیر هیدرولیک مدنظر قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین در این قراردادها تولید جام آیینه کوئیک، جک گازی، مجموعه توربو شارژ، بلندگو و جلوآمپر نیز مدنظر قرار دارد.

۱۳۹۸/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...