نسخه چاپی

اغلب مصوبات فرهنگی دور سوم سفرها محقق نشد

عکس خبري -اغلب مصوبات فرهنگي دور سوم سفرها محقق نشد

بسیاری از پروژه های استانی نیازمند لحاظ شدن در لایحه بودجه و تصویب مجلس بودند و این عمده ترین مشكل بوده است. در مجموع بنابراین است كه در دور چهارم سفرهای استانی كلیه مشكلات مربوط به اجرای مصوبات برطرف شود.

به گزارش نمانیوز،دور چهارم سفرهای استانی دولت براساس اعلام رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری به بررسی موانع پیشرفت دورهای قبلی سفرها اختصاص یافته است. در این میان بسیاری از نمایندگان مجلس در اظهارنظرهای مختلف نسبت به انجام نشدن بسیاری از پروژه های استانی به ویژه در حوزه اشتغال انتقاد داشتند. جهت بررسی موردی و ملموس نتایج سفرهای استانی با دکتر محمدتقی زمانیان، معاون برنامه ریزی استاندار فارس گفتگو کردیم.

موانع تحقق سفرهای استانی چه هستند؟
برخی از این موانع مربوط به دولت نیست، به عنوان مثال وقتی که قیمت جهانی کالاها افزایش می یابد، طبیعی است که برای کشوری همانند ما که می خواهد این کالاها را از خارج وارد کند، مشکل ایجاد می کند. البته این مشکلات مختص این دولت نبوده اند و بدیهی است که هر دولتی باید برای آن ها برنامه داشته باشد.

برنامه دولت برای حل آن ها چیست؟
مسائل اقتصادی کشور در کوتاه مدت قابل حل نیست، ولی به عنوان مثال در بحث بیکاری که گریبانگیر همه استان های ما است به این نتیجه رسیده ایم که باید توجه بیشتری به تولید در کشور شود و واردات کالاها تا حد مقدور کاهش یابد. ما برای رشد صنایع کشورمان به این جدیت نیاز داریم. با شروع دور چهارم سفرهای استانی دولت، استانداری فارس کمیسیون ویژه ای در ارتباط با بررسی موانع پیشرفت مصوبات قبلی سفرهای استانی تشکیل داد. در این کمیسیون همه دستگاه های مسئول حضور داشتند.

در این کمیسیون چه مباحثی مطرح شد؟
در کمیسیون بحث بر سر این بود که آیا موانع تحقق مصوبات دورهای قبلی سفرهای استانی در خود استان بوده یا این که مسئله از دست مسئولان استانی خارج بوده و مسئولان کشوری باید اقداماتی انجام می دادند که ندادند؟ بنابراین موضوع ابتدا در خود استان بررسی شد و سپس در جلسه مفصلی در ریاست جمهوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این جلسه با حضور چه کسانی برگزار شد؟
تمامی مسئولین دستگاه ها که موظف به اجرای مصوبات دورهای اول تا سوم بودند به همراه برخی معاونین وزیر در این جلسات حضور داشتند. این جلسه دو روز به طول انجامید. ولی به طور کلی ما قبل از سفر رئیس جمهور یک ماه بر روی بررسی پیشرفت و موانع مصوبات سفرها کار کرده ایم.

مهمترین مصوبات محقق نشده در استان شما چه هستند؟ آیا اشتغال است؟
ما در استان خودمان از ظرفیت تعیین شده برای ایجاد اشتغال جلو هستیم. مسائل استان ها با یکدیگر متفاوت هستند. اما بسیاری از پروژه های استانی نیازمند لحاظ شدن در لایحه بودجه و تصویب مجلس بودند و این عمده ترین مشکل بوده است. در مجموع بنابراین است که در دور چهارم سفرهای استانی کلیه مشکلات مربوط به اجرای مصوبات برطرف شود.

چه مواردی بودند؟
برخی پروژه ها مربوط به سدسازی و وزارت نیرو بوده است که الآن در لایحه بودجه سال 91 گنجانده شده است. برخی دیگر نیز مربوط به دانشگاه شیراز، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و آب بوده است. ما در همه بخش ها پروژه های محقق شده و تحقق نیافته داشته ایم.

پروژه های محقق نشده مربوط به کدام دور از سفرها هستند؟
متناسب با هر سفر متفاوت است. اکثر مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور انجام شده است. بخشی از مصوبات سفر دوم انجام نشد ولی مصوبات سفر سوم که اغلب تعهدات فرهنگی بودند انجام نشده است.

با وجود بررسی این موانع دلیل سفر رئیس جمهور در دور چهارم چیست؟
پس از بررسی موضوع با نهاد ریاست جمهوری، کاملاً مشخص شده که هر دستگاهی چه کاری باید انجام دهد، مثلاً در بحث بودجه پروژه ها مشخص شده که ریاست جمهوری، وزارتخانه ها و استانداری ها چه سهمی دارند و این تعریف شده است. آقای رئیس جمهور می خواهند ببیند که آیا این تصمیمات انجام شده است یا نه. این جلسات مقدمات سفر آتی رئیس جمهور به استان هستند. از این نظر دیگر لازم نیست ایشان به جزء مسائل ورود پیدا کنند.
منبع سیاست نامه

۱۳۹۰/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...