نسخه چاپی

افزایش پرونده‌های سرقت اینترنتی در پایتخت

سرهنگ تورج كاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به افزایش پرونده‌های سرقت اینترنتی در پلیس فتا پایتخت، اظهار كرد: با توجه به عملیاتی نشدن ارائه رمز‌های دوم یكبار مصرف «OTP»، این موضوع سبب این می‌شود كه مجرمان به راحتی به حساب‌های بانكی هموطنان دسترسی پیدا كرده و عملیات غیر قانونی انجام دهند.


به گزارش نما، مجرمان با راه اندازی سایت‌های مختلف جعلی و تبلیغات گوناگون در فضای مجازی و ارسال پیامک به شهروندان با موضوعات مختلف اقدام به فریب دادن قربانیان برای دریافت هزینه ارائه این خدمات و با هدایت آن‌ها به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ، برای به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب‌هایشان، می‌کنند.

اخبار اجتماعی- در این باره سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به افزایش پرونده‌های سرقت اینترنتی در پلیس فتا پایتخت، اظهار کرد: با توجه به عملیاتی نشدن ارائه رمز‌های دوم یکبار مصرف «OTP»، این موضوع سبب این می‌شود که مجرمان به راحتی به حساب‌های بانکی هموطنان دسترسی پیدا کرده و عملیات غیر قانونی انجام دهند.

سرهنگ کاظمی در توصیه‌ای خطاب به شهروندان تصریح کرد: تا آنجایی که امکان دارد، شهروندان نسبت به تغییر رمز دوم بانکی خود اقدام کنند و این عمل را به دفعات مکرر انجام دهند.

رئیس پلیس فتا پایتخت خاطرنشان کرد: شهروندان در هنگام خرید و انجام تراکنش بانکی، اگر پس از انجام مراحل انتهایی خرید و پرداخت صورت حساب با تراکنش ناموفق مواجه شدند فورا نسبت به تغییر رمز دوم بانکی خود اقدام کنند تا در آینده دچار کلاهبرداری‌های احتمالی توسط مجرمان نشوند.

با توجه به مسائل و هشدار‌هایی که بار‌ها از سوی مقامات انتظامی مطرح شده؛ با این حال در برخی خبر‌ها مشاهده می‌شود که کلاهبرداران سایبری با انجام فعالیت‌های خود نسبت به تخلیه حساب بانکی شهروندان اقدام و موجودی بانکی‌شان را تخلیه

۱۳۹۸/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...