نسخه چاپی

ایران در حال تبدیل شدن به صادركننده رادار است

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به توانمندی متخصصان داخلی در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی گفت: در حال تبدیل شدن به سازنده و صادركننده رادار هستیم.

به گزارش نما، سایت راداری کوشک بزم که توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تکمیل شد و امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

اخبار اقتصادی-وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح رسمی این رادار ترمینال هوایی ایران اظهار داشت: متخصصان توانمندی در حوزه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور داریم و اکنون کشور ما در حال تبدیل شدن به سازنده و صادرکننده رادار است.

محمد اسلامی اظهار داشت: نزدیک کردن حوزه مراقبت‌ پرواز به استانداردهای جهانی و توجه به تجهیزات برای افزایش دقت در هدایت پروازها از اولویت‌های ما است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پوشش منطقه‌ای شمال کشور و محدوده تهران در حوزه حمل و نقل هوایی با نصب این رادار به طور کامل محقق شده است و زمانی که هواپیما از روی باند موتور خود را روشن می‌کند تا زمان اوج گرفتن و ادامه مسیر تا مقصد اطلاعات از طریق سیستم مراقبت پرواز داده می‌شود و به طورکامل تحت کنترل و نظارت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم بتوانیم پوشش صددرصدی را در فضای کشور ایجاد کنیم بیان کرد: در حوزه راداری پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم و این مرهون توانمندی‌های نیروی انسانی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران است که می‌توانیم در این زمینه به تولید بپردازیم و برای صادرات برنامه‌ریزی کنیم.


بنابر این گزارش، رادار ترمینال هوایی ایران کوشک بزم یکی از پیشرفته‌ترین رادارهای موجود در جهان و دومین رادار پس از رادار بندرعباس در خاورمیانه است که نصب آن به صورت کاملا داخلی و بومی انجام شده است.

این رادار شامل سامانه راداری PSR به شعاع پوششی 120 کیلومتر و MSSR به شعاع پوششی 400 کیلومتر است و پشتیبان رادار فرودگاه‌های امام خمینی (ع) و مهرآباد خواهد بود.

۱۳۹۸/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...