نسخه چاپی

ملت ایران در معرض آزمون سختی قرار دارد

عکس خبري -ملت ايران در معرض آزمون سختي قرار دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ملت ایران امروز در معرض آزمون سختی قرار دارد از این رو تمامی مسئولان باید زمینه‌های پیروزی ملت ایران را فراهم كنند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در سومین همایش پاسداران مداح که در سالن ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد با بیان اینکه مداحان، شاعران و سخنرانان امروز رسالت سنگین و خطیری را بر عهده دارند، گفت: شعر و شاعری و لحن و صوت از جمله ابزارهایی است که اگر در خدمت انسان‌های متعهد قرار گیرد اعجازآفرین است.

سعیدی اظهار داشت: آنچه در این مقوله بیش از هر چیز حائز اهمیت به نظر می‌رسد این است که مداح و شاعر در عین تاثیرگذاری بتواند به صورت هدفمند عمل کند.

وی تعظیم شعائر اسلامی، شناختن و شناساندن اهداف نهضت عاشورا تلاش در جهت تحقق مکتب نورانی امام حسین(ع) و تلاش در راستای ایجاد و حفظ دولت کریمه را از جمله اهداف اقامه سوگواری و عزا خواند و تصریح کرد: هرچند شعرهدفمند در خصوص واقعه عاشورا به بیان «چرایی» و «چگونگی» این حماسه شورآفرین می‌پردازد اما آنچه امروز هدایتگر جامعه اسلامی ما است پرداختن به «چرایی» واقعه عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به بایسته‌های مورد توجه مداحان، گفت: مداحان نباید مدح و ثنای اهل بیت (ع) را به عنوان شغل، بلکه به عنوان وسیله بیان هدف ببینند، محتوای اشعار می‌بایست از متانت، اعتبار و استناد لازم برخوردار بوده و از سطح و محتوای متناسب با شئونات اسلامی برخوردار باشد.

وی افزود: ارتباط اشعار با مقتضیات زمان، گویا و روان بودن و قرار گرفتن در چارچوب شئونات ائمه(ع) از دیگر نکاتی است که شاعران و مداحان باید آن را مورد توجه قرار دهند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی اظهار داشت: ما امروز پس از 33 سال ایستادگی و مقاومت در برابر سیاست‌های خصمانه دشمنان در آستانه دستیابی به خیمه معاویه‌ایم، تمامی فشارها و تحریم‌های دشمنان در این است که ملت ایران را وادار به عقب نشینی کرده و تمامی زحمات و مقاومت‌های این ملت را به هدر دهند.

وی تصریح کرد: ملت ایران امروز در معرض آزمون سختی قرار دارد از این رو تمامی مسئولان باید زمینه‌های پیروزی ملت ایران را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با تاکید براینکه اساس مقابله سراسری امروز ما با دشمن فکری و اعتقادی است، گفت: در این عرصه که عرصه نرم‌افزاری تقابل با دشمن محسوب می‌شود بیان و شعر به عنوان سلاح مومنان از جایگاه مهم و حائز اهمیتی برخوردار است؛ ملت ایران امروز به مراحل پایانی خلق ارزش‌ها رسیده است و ایستادگی در این مقطع می‌تواند پیروزی نهایی را رقم بزند.

۱۳۹۱/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...