نسخه چاپی

ثمره منطق مقاومت

عکس خبري -ثمره منطق مقاومت

بولتون تصور می‌كند اگر به تحریم ایران ادامه دهد، جمهوری اسلامی ایران تسلیم شده و برای رسیدن به توافق «التماس می‌كند». این جمله «جك استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس است كه تأكید دارد غرب نباید منتظر امتیاز دادن ایران باشد.



بولتون تصور می‌کند اگر به تحریم ایران ادامه دهد، جمهوری اسلامی ایران تسلیم شده و برای رسیدن به توافق «التماس می‌کند». این جمله «جک استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس است که تأکید دارد غرب نباید منتظر امتیاز دادن ایران باشد. در روزهای گذشته توقف کشتی ایرانی در جبل‌الطارق و کشتی انگلیسی در تنگه هرمز محوری‌ترین خبر رسانه‌های جهان بود. رفتار انگلیس‌ها در این ماجرا بر اصول زیر بنا شده بود:
۱ـ شوک و بهت: انگلیس در صدد بود که با رفتار قلدرمآبانه و خارج از قواعد بین‌الملل ایران را وادار به تسلیم و انفعال کند و سرشکسته آمریکا در سرنگونی گلوبال هاوک را درمان نماید، اما بلافاصله با موضعگیری عزتمندانه رهبر معظم انقلاب و اقدام قاطع نیروهای مؤمن کشور دست برتر ایران برای همه جهانیان عیان شد.
2ـ ائتلاف‌سازی جهانی: اکنون که ایران با اقدام قدرتمندانه قلدر بازی بریتانیای حقیر را بی‌اثر کرده است، آنها در صدد هستند که با انتشار مدیریت شده بیانیه‌های کشورهای حامی خود فضای سنگین دیپلماتیک را علیه ایران سازماندهی نمایند، اما همانگونه که روزنامه انگلیسی ایندپندنت نوشته است: از نظر ایرانی‌ها، انگلیس یک ببرکاغذی است. این اقدامات کمترین تأثیری در روحیه و اقدام ملت ایران نداشته است.
3ـ التماس زیرکانه: پس از توقیف کشتی انگلیسی آنها ابتدا از امارات خواستند که بپذیرد کشتی آنها متوقف شده است و پرستیژ ابرقدرتی شان صدمه‌ای نبیند اما هنگامی که اماراتی‌ها نپذیرفتند از ایران درخواست کردند که از رسانه‌ای شدن موضوع خودداری کنند، اما بیانیه قاطعانه سپاه در اعلام این خبر نوعی موفقیت در عملیات روانی و جنگ دیپلماسی است.
۴ـ تفرقه شیادانه: انگلیس در صدد است که با دوقطبی‌سازی مردم و مسئولان و همچنین خط‌کشی بین سیاسیون این اقدام را به نوعی تفرقه تبدیل کند، ولی موضعگیری‌های مردم و مسئولان و همچنین جریان‌های سیاسی پیام مهمی را در عرصه بین‌الملل منتشر ساخت که ملت ایران در حمایت از نیروهای مسلح و منافع ملی تردیدی به خود راه نمی‌دهند و شاید به همین خاطر باشد که جک استراو در مقاله جدید خود تأکید می‌کند که؛ دوران تحقیر و تهدید ایرانی‌ها گذشته است.
اقدام‌های مقتدرانه ماه‌های اخیر و انفعال دولت‌های ضد ایرانی نشان از آن دارد که انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب بر اساس منطق مقاومت بسیار مقتدرانه عمل می‌کند و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرده است.

۱۳۹۸/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...