نسخه چاپی

افزایش هزینه‌های هر مددجو در آسایشگاه كهریزك

مدیر آسایشگاه خیریه كهریزك با اشاره به افزایش سرانه هزینه هر مددجو به 3 میلیون و 300 هزار تومان، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاضر، كمك‌های مردمی به این مجموعه نسبت به گذشته كاهش یافته است.

به گزارش نما ، محمدرضا صوفی‌نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به اینکه متوسط سرانه هزینه‌های هر مددجو در این آسایشگاه به 3 میلیون و300 هزار تومان افزایش یافته است،‌گفت: در این شرایط متوسط دریافتی ما در سال گذشته از مددجویان مستمری‌بگیر 186 هزار تومان بوده است.

اخبار اجتماعی- وی خاطرنشان کرد: 80 درصد مددجویان کهریزک توانایی پرداخت این مبلغ را هم ندارند و تنها 20 درصد از آنها با کمک از مستمری بازنشستگی‌شان این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

*کاهش کمک‌های مردمی به کهریزک

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور گفت: کمک‌های مردمی با توجه به شرایط حاضر نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

صوفی‌نژاد ادامه داد: بیش از این پروتئین گوشتی مورد نیاز این آسایشگاه از محل نذرها و کمک‌های مردمی تامین می‌شد که با توجه به افزایش قیمت گوشت و کاهش کمک مردمی در تامین این پروتئین دچار مشکل شده‌ایم.

مطلب پیشنهادی
سفر از تو، جاباما! اجاره ویلا و اقامتگاه با پشتیبانی 24 ساعته

سفر از تو، جاباما! اجاره ویلا و اقامتگاه با پشتیبانی 24 ساعته

*تنها به ‌اندازه یک و نیم ‌ماه ذخیره پویشنه داریم

وی در خصوص هزینه‌های تامین پوشینه (پوشک بزرگسال)‌مددجویان آسایشگاه کهریزک نیز توضیح داد: عدم تامین بودجه لازم برای تهیه این محصول باعث شده تنها یک و نیم ماه ذخیره پوشینه در آسایشگاه وجود داشته باشد.

به گفته مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک، مددجویان آسایشگاه کهریزک به طور روزانه هزار و 840 واحد پوشینهمصرف می‌کنند که برای تهیه آن سالانه 2 و نیم میلیارد اعتبار لازم است.

صوفی‌نژاد با اشاره به اینکه 22 درصد مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک مددجویان دهنی هستند، اظهار داشت: این مددجویان که جمعیتی 20 هزار نفره را تشکیل می‌دهند باید به کمک پرسنل غذا بخورند.

*کهریزک آبروی نظام جمهوری اسلامی است

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک به بازدید یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: به گفته این نماینده مجلس، کهریزک آبروی نظام جمهوری اسلامی و دولت باید بیشتر به آن توجه کند.

صوفی‌نژاد افزود: اما به دلیل عدم توجه دولت ما با مشکلات متعددی روبرو شده‌ایم.

۱۳۹۸/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...