نسخه چاپی

واكنش هاشمی به شعارهای مردم در فضای مجازی علیه خودش

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت:‌متأسفانه شعارهایی در فضاهای مجازی داده می‌شود كه من را خطاب قرار می دهند و به دلیل اینكه گمان می‌كنند من هنوز در مترو هستم شعار می‌دهند «هاشمی، هاشمی استعفا، استعفا» در حالی كه من اعمال نظر مدیریتی در دستگاه اجرایی ندارم.



به گزارش نما، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌در ابتدای جلسه امروز موضوع شورایاری‌ها مطرح شد و طی جلسه‌ای که با خانم جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور برگزار شد ایشان سعی کردند تعامل بین شهرداری و سازمان بازرسی ایجاد شود.

اخبار اجتماعی-وی افزود: من احساس می‌کنم این تعامل ایجاد شد و 12 هزار و 313 نفر در انتخابات شورایاری‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.همچنین این انتخابات در بیش از 1700 حوزه در 352 محله برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شنیده‌ام برای اقلیت‌های مذهبی نیز حوزه‌ای سیار در نظر گرفته‌اند که احتمالاً در کلیسا برایشان اختصاص می‌یابد،‌گفت: بسیج، سپاه، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی و ... همکاری خود را برای برگزاری این انتخابات اعلام کرده‌اند و از آنجایی که این انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود با صحت و دقت بالایی همراه خواهد بود.

*قرائت گزارش تلفیق در شورای شهر قانونی است

هاشمی با اشاره به اینکه در ادامه این جلسه گزارش تلفیق مطرح شد گفت:‌ این گزارش بسیار مهم است و اصولاً ارائه آن طول می‌کشد و اکنون در حال بررسی گزارش سال 93 هستیم. حسابرس نظرش را در این زمینه می‌دهد، شهرداری پس از آن پاسخ و به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارائه و در نهایت در صحن مطرح می‌شود .

وی بیان داشت: امروز برای اولین بار گزارش تلفیق در صحن شورا ارائه شد و روش‌ها نیز بررسی و به نظر آمد که این موضوع باید مجدداً در هیأت رئیسه و کمیسیون برنامه و بودجه با سرعت و دقت بررسی شود.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: این گزارش باید با دقت بررسی شود و جاهایی که نیاز به اصلاح دارد انجام و تخلفات نیز به کمیسیون تخلفات شهرداری اعلام و بخشی که تخلفات آن محرز شود جهت کیفری شدن به قوه قضائیه ارجاع داده شود.

هاشمی گفت:‌ قرائت کمیسیون تلفیق گفته شده که در صحن شورای شهر قانونی است و ما این اقدام را انجام دادیم.

*اعمال نظر مدیریتی در دستگاه اجرایی ندارم

وی در ادامه به موضوع تذکرش امروز در صحن اشاره کرد و گفت:‌ این تذکر ناشی از اعتراضات دوباره در مترو است چرا که تعدیل و جابه‌جایی نیروها انجام گرفته و باید شهرداری اقدام لازم را در این زمینه انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت:‌متأسفانه شعارهایی در فضاهای مجازی داده می‌شود که من را خطاب قرار می دهند و به دلیل اینکه گمان می‌کنند من هنوز در مترو هستم شعار می‌دهند «هاشمی، هاشمی استعفا، استعفا» در حالی که من اعمال نظر مدیریتی در دستگاه اجرایی ندارم.

هاشمی بیان داشت: در حال حاضر 4 دستگاه TBN در مترو می‌تواند فعالیت کند ولی متأسفانه این چنین نیست در بحث فاینانس‌ها و اوراق مشارکت و ... موضوعاتی مطرح است و مسائل بلاتکلیف مانده از طرفی 11 هزار نیرو در شرکت هلدینگ، واگن‌سازی و بهره‌برداری دچار مشکل شده‌اند و باید اقدامات لازم انجام گیرد.

وی گفت:‌ این نیروها در حال حاضر نگران کار خود هستند و باید با توسعه مترو علاوه بر کمک در تسهیل رفت و آمد مردم مشکل بیکاری آنها نیز رفع شود. همکاری‌های دولت در این زمینه حائز اهمیت است و شهرداری نیز باید اقدامات ویژه‌ای انجام دهد.

هاشمی در مورد تخلف یکی از فروشگاه‌های وابسته به شهرداری گفت: تعزیرات عامل توزیع را 17 میلیارد تومان و فروشگاه‌های مربوطه را بیش از 400 میلیون تومان جریمه کرد که البته جریمه این فروشگاه به نوعی تنبیهی و تعلیقی بود.

رئیس شورای شهر تهران در پایان به موضوع انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: مخالفت‌ها در مورد برگزاری انتخابات فضای انجام آن را گرمتر کرده است و امیدواریم روز جمعه شاهد حضور پرشور مردم در این عرضه باشیم.


۱۳۹۸/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...